Lancia Prisma 1.6 I.E. MONTE CARLO

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Johan

Lancia Prisma 1.6 I.E. MONTE CARLO

Unread post by Johan »

Ik ben in het bezit van een Lancia Prisma Monte Carlo.
Zo nu en dan zie ik nog wel eens een gewone prisma rijden of staan, maar ik heb nog nergens een Monte Carlo gespot...

Wie rijdt er nog meer zo'n zeldzame auto? Of heeft daar onderdelen voor of informatie?

Johan.
robin

Re: Lancia Prisma 1.6 I.E. MONTE CARLO

Unread post by robin »

wat wil jeweten? De Monte Carlo is een versie van de prisma 16 ie in rood metallic met speciale bekleding en een goudblauwe striping opzij en een houten stuur. Zoals de meeste Prisma's is deze inmiddels zeldzaam aan het worden. Mijn vader had er een, die vervolgens mijn zusje heeft gehad.
De APK in 2000 maakte een einde aan de auto, en deze is inmiddels door iemand, die ook een Prisma had voor onderdelen gesloopt. Ook in Italie is de Prisma een zeldzaamheid geworden, evenmals de Delta eerste serie met voorwielaandrijving.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

In Hongarije rijden nog veel Prisma's rond, maar volgens mij vooral diesels (!)
jan

Unread post by jan »

hallo johan,

wat voor onderdelen zoek je?
Johan

Unread post by Johan »

Ja, daar ben ik van op te hoogte. De mijne is nog helemaal origineel. Zelfs de originele radio zit er nog in!
Johan

Unread post by Johan »

Hallo Jan,

ik was op zoek naar een km-teller kabel en een contactslot. De km-teller kabel heb ik inmiddels kunnen krijgen en heb hem al gemonteerd. Het contactslot blijkt wat moeilijker te zijn. Ik heb Martin Willems ingeschakeld om me zo'n contactslot te leveren. Waarschijnlijk heb ik die deze week nog binnen.

Maar verder moet ik nog het een en ander hebben, namelijk de schokbrekers rondom en op z'n minst 1 wiellager. Die is zo stuk dat ik af en toe denk dat ik wordt achtervolgd door een helicopter! Maar goed. Ook dat is nog wel te krijgen, maar kost ook weer een leuke cent.

Wat voor onderdelen heb je zoal liggen?
Marc

Unread post by Marc »

Ja, wij hebben er een. M'n schoonvader had hem nieuw gekocht en wilde een paar jaar geleden een nieuwe auto. Inruil leverde niets op en ben zelf "Alfist" met natuurlijk een zwak voor Italiaanse auto's en daarom hebben wij hem maar gekocht.
Omdat hij in het buitenland werkte heeft de auto bijna niets gelopen (iets van 60K of zo), heeft steeds voor maanden gestald gestaan en is dus op een paar (schoonheids)plekjes na keihard.
Hij is idd rood metallic met goud/blauwe striping, speciale velgen en een houten stuur.

Een van de "plekjes" is een soort stabilisatie balk tussen de achterwielen. Hij is beschadigd (denk vanwege krikken) en is gaan roesten. Wie weet hoe zo iets heet en waar je dat kan krijgen?
Het is een soort holle geperste balk met zichtbare ronde uitsparingen erin.

Groeten Marc
Chris

Unread post by Chris »

Do you speak English?Could you transalte your messages in English too.I'am nost intrested in
Lancia Prisma Montecarlo edition.

Thanks in advance

Chris
Chris

Unread post by Chris »

Do you speak English?Could you transalte your messages in English too.I'am nost intrested in
Lancia Prisma Montecarlo edition.

Thanks in advance

Chris
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”