nogmaals bedankt voor de reactie.
Na ampele overwegingen (mede door jullie duidelijke inbreng) ga ik van de aankoop afzien. Ik ga mijn Dedra uit 97 verder oplappen. Jammer alleen dat er geen G3 in zit dus ik moet de volledige mep aan belasting betalen.
rij ze!
Bart
tips gevraagd voor kopen Delta
Re: tips gevraagd voor kopen Delta
Dan kan je beter voor een Delta td gaan wat joop al aan geeft.
Maar de dedra opknappen kan natuurlijk ook.
Gr Karel
Maar de dedra opknappen kan natuurlijk ook.
Gr Karel
Ben net bij de Lancia Halan in A'dam geweest. Volgens hun moet er erg veel gebeuren aan mijn dedra, zo'n 1000 EUR aan reparaties. blijkt dat die delta waar ik het over heb 230 op de klok heeft ipv 290. Volgens de verkoper van de delta heeft hij de volgende zaken gecontroleerd/aangepast:
- nieuwe distr. riem + spanrollen
- 2 gas-injectoren vervangen
- motordruk gemeten (?) blijkt 13.8 te zijn (dit zou goed moeten zijn).
- kleppen en overige onderdelen geen zichtbare verbrandingsschade....
Hij geeft 950 voor mijn auto (ik heb er leer ingezet) terug, zijn verkoopprijs was 2750. Dit is dus na aftrek 1750 EUR. Welk bod zou ik maken mocht ik toch besluiten dit avontuur aan te willen gaan?
Gr Bart
- nieuwe distr. riem + spanrollen
- 2 gas-injectoren vervangen
- motordruk gemeten (?) blijkt 13.8 te zijn (dit zou goed moeten zijn).
- kleppen en overige onderdelen geen zichtbare verbrandingsschade....
Hij geeft 950 voor mijn auto (ik heb er leer ingezet) terug, zijn verkoopprijs was 2750. Dit is dus na aftrek 1750 EUR. Welk bod zou ik maken mocht ik toch besluiten dit avontuur aan te willen gaan?
Gr Bart
heb ook een delta 1.6 16 v G3 gehad.nooit problemen,en al zeker niet met de motor,doen het prima op gas,en in combinatie met het lage belastingtarief de voordeligste auto die ik ooit heb gereden.
volgens mij kun je,mist je het onderhoud goed bijhoudt,makkelijk 3 ton of meer met zo'n auto rijden.
volgens mij kun je,mist je het onderhoud goed bijhoudt,makkelijk 3 ton of meer met zo'n auto rijden.
Dank je Bert,
Ik zal er nog even goed over nadenken, een duidelijk lager bod indienen, je weet maar nooit. Anders een rescue-operation beginnen om mijn mooie verlaagde dedra-tje te redden. De volgende punten zijn o.a. ontdekt:
- onderste gedeelte radiator kapot
- remleidingen + 2 schijven vervangen
- voorpijp (?) koppakking lekt
- wiellager (?) achter kapot
- schokbrekers achter vervangen (ik heb al twee op de kop getikt)
- pomp airco stuk (laat maar zitten, of heeft iemand er nog 1 liggen?)
- uitlaat middengedeelte stuk
- wat las- en plaatwerk wegens roest nodig.
Mocht je een handige jongen zijn dan hou ik me aanbevolen,
groeten Bart
Ik zal er nog even goed over nadenken, een duidelijk lager bod indienen, je weet maar nooit. Anders een rescue-operation beginnen om mijn mooie verlaagde dedra-tje te redden. De volgende punten zijn o.a. ontdekt:
- onderste gedeelte radiator kapot
- remleidingen + 2 schijven vervangen
- voorpijp (?) koppakking lekt
- wiellager (?) achter kapot
- schokbrekers achter vervangen (ik heb al twee op de kop getikt)
- pomp airco stuk (laat maar zitten, of heeft iemand er nog 1 liggen?)
- uitlaat middengedeelte stuk
- wat las- en plaatwerk wegens roest nodig.
Mocht je een handige jongen zijn dan hou ik me aanbevolen,
groeten Bart
Hoi Bart,
ik heb waarschijnlijk wel het wiel lager voor je liggen. zal je het artikerl nummer door geven dan kun je zien of het bruikbaar is.
Is overigens wel een origineel nieuwe in verpakking.
Gr, Joop
ik heb waarschijnlijk wel het wiel lager voor je liggen. zal je het artikerl nummer door geven dan kun je zien of het bruikbaar is.
Is overigens wel een origineel nieuwe in verpakking.
Gr, Joop
hi Joop,
bedankt voor je reactie. Ik zag trouwens ergens op een van deze fora dat het vervangen van een wiellager nogal een apart werkje is (apart gereedschap nodig). Maar ik denk dat het geen probleem is als ik mijn 'eigen' onderdelen naar een garage breng. Waar kan ik het artikel nummer vinden? Het gaat om een dedra '97......
Weet jij trouwens ook of een lekkende koppakkingbuis/pijp ernstig/erg duur is? Ik kreeg geen duidelijke prijsopgaaf in mijn blaadje met bevindingen van de garage. zegt het iets over de staat van de motor is het algemeen of komt zoiets wel vaker voor bij 'normale' motors?
bedankt voor je reactie. Ik zag trouwens ergens op een van deze fora dat het vervangen van een wiellager nogal een apart werkje is (apart gereedschap nodig). Maar ik denk dat het geen probleem is als ik mijn 'eigen' onderdelen naar een garage breng. Waar kan ik het artikel nummer vinden? Het gaat om een dedra '97......
Weet jij trouwens ook of een lekkende koppakkingbuis/pijp ernstig/erg duur is? Ik kreeg geen duidelijke prijsopgaaf in mijn blaadje met bevindingen van de garage. zegt het iets over de staat van de motor is het algemeen of komt zoiets wel vaker voor bij 'normale' motors?
Hoi Bart,
Dat nummer van het wiellager heb ik op het doosje staan, maar je dealer of garage waar je het laat doen kan dit controleren aan de hand van kenteken/chassisnummer wat de juiste is.
Op je vraag van die koppakkingbuis kan ik je helaas geen antwoordt geven.
Succes,
Joop
Dat nummer van het wiellager heb ik op het doosje staan, maar je dealer of garage waar je het laat doen kan dit controleren aan de hand van kenteken/chassisnummer wat de juiste is.
Op je vraag van die koppakkingbuis kan ik je helaas geen antwoordt geven.
Succes,
Joop
Joop,
Ik zal vandaag ff de Lancia garage bellen. Zou je mij even willen mailen zodat ik je email adres heb?
bartvh99(at)yahoo.co.uk
bedankt.
Bart
Ik zal vandaag ff de Lancia garage bellen. Zou je mij even willen mailen zodat ik je email adres heb?
bartvh99(at)yahoo.co.uk
bedankt.
Bart
Ik heb de code ontvangen,.
het gaat om artikel nr, 51754192 wiellager zonder ABS. Ik heb het eigelijk voor woensdag nodig, dus als je vandaag nog kan reageren kan ik je het geld overboeken + eventuele verzendkosten als je buiten amsterdam woont.
groeten Bart
het gaat om artikel nr, 51754192 wiellager zonder ABS. Ik heb het eigelijk voor woensdag nodig, dus als je vandaag nog kan reageren kan ik je het geld overboeken + eventuele verzendkosten als je buiten amsterdam woont.
groeten Bart