Luchtfilter

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Patrice

Luchtfilter

Unread post by Patrice »

Aangezien het erg stil is op het forum doe ik hier de aftrap.
Ik zou graag van jullie willen wie goede (of slechte ervaringen) heeft met luchtfilters.
Ik heb een Dedra Integrale 8V en wil het luchtfilter vervangen en niet alleen voor het geluid. Van K&N heb je de sportfilter 33-2560 die makkelijk te vervangen is. Wanneer ik besluit een open sportluchtfilter aan te schaffen is het de 57i (Delta Integrale.) Er zijn zoveel verschillen dat je er wazig van wordt.
Zijn er betere merken en/of goedkopere alternatieven?
Onno

Re: Luchtfilter

Unread post by Onno »

Hoi patrice,

K&n en green cotton zijn de bekenste merken,zelf heb ik het vervangings filter van k&n en je merkt zeker een verschil maar dat is gering maar de mooite waardt,je moet het zo zien als je gaat hardlopen heb je meer zuurstof nodig,zet je een b.v schuurmasker op dan merk je dat je iets tekort komt maar je stikt niet!
Een 57i kit is zelfs nog iets beter maar dan moet deze niet de warme lucht onder de motorkap aan zuigen daar in warme lucht minder zuurstof zit.(let maar op in de winter/of bij regen rijdt je auto beter).
Ik zou voor het vervangings filter gaan de helft goedkoper en het werkt prima,vermogens winst zeker 3 pk niet veel maar merkbaar,zeker bij wat hogere toeren...

Gr Onno
Patrice

Unread post by Patrice »

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het K&N 57i openluchtfilter ondanks dat er goedkopere en misschien ook betere alternatieven zijn.
Maar wat blijkt, dat er nog maar enkele kitjes te bestellen zijn. Ik heb mijn auto laten verschepen naar de USA om in Canada rond te tuffen en wilde de kit bestellen in een automaterialenshop te Toronto.
Van de naam Lancia hebben zij nog nooit gehoord (de verkoper van de shop maakte de opmerking dat het nooit een populair merk kan zijn waar in de wereld dan ook) en het lukte alleen om rechtstreeks te bellen met K&N in LA die te kennen gaf dat de voorraad bijna op is, zowel in Europa als met name in Amerika waar van ik weet dat er slechts 1 Integrale rond rijdt (?)
Als er nog mensen zijn die ook een kit willen aanschaffen zou het verstandig zijn niet te lang te wachten omdat de kans bestaat dat het niet meer te krijgen is en wordt ook niet meer gemaakt!
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Is niet moeilijk zelf te maken, is een kwestie van een passende buis maken en een universeel filter erop schroeven...
Onno

Unread post by Onno »

Sorry wil niet eigenwijs wezen maar het is dezelfde filter als op b.v een alfa 146/145/155 fiat tempra/tipo lancia delta.ik heb dan ook mijn leverancier gebelt na het lezen van jou bericht en zijn gewoon verkrijgbaar hoor..

Met vrgr Onno

P.S mag ik vragen wat hij kost in canada?ik denk goedkoper als in nederland
Patrice

Unread post by Patrice »

Welke andere merken/modellen eveneens het zelfde filter hebben zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Ik heb op de site van K&N gekeken welk type ik nodig heb en besteld.(http://shop.knfilters.com/KNShop/Produc ... id=57-0174.)
Ik heb er $133,00 inclusief voor betaald (in de USA en Canada zijn de bedragen altijd excl.)
Omgerekend Euro 93,00, of het veel scheelt weet ik niet. Wachtijd is wel 3 a 4 weken maar ach ja.....
onno

Unread post by onno »

dat is goedkoper als in nl hier betaal je rond de 150,00 euro
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”