Roken

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
DonPedro

Roken

Unread post by DonPedro »

Mbt de Turbo HF van 1990 het volgende:

Na 4 weken zonder noemenswaardige dingen, gaat de Delta wat rooksignalen afgeven, dwz:

Bij het opschakelen geen enkel probleem, turbo lijkt ook goed te pakken, maar wanneer ik in toeren terug ga en terugschakel met ietwat langere toeren laten zakken geeft ie blauwe pluimen vooral 4 en 5 en 3 en 4.

Das niet goed in mijn optiek, wat kan de oorzaak zijn:
Turbo verbruikt olie
Klepgeleiders/seals etc niet meer fris.

Bij nr 1 nw/gereviseerde Turbo
Bij nr 2 koprevisie??

Graag advies en evt. adressen voor onderhoud??

Alvast mijn dank.

DP
mouthaan r

Re: Roken

Unread post by mouthaan r »

Waarschijnlijk ook bij u, een kapotte turbolader, of ieder geval een die zijn beste tijd heeft gehad.
Nu hoeft de turbo niet helemaal versleten te zijn, het kan zijn dat alleen de oliedichtingen kapot aan
het gaan zijn. Onderhoud kun je laten verrichten, door bv. rene de graaf, of zoals hierboven
martin willems enz. Charly centre in de steeg doet naar mijn weten ook onderhoud.

mvrgr. mouthaan r
ronald

Re: Roken

Unread post by ronald »

het kan inder daad de turbo zijn ik heb het zelf ook gehad later zat er een nieuwe turbo nog geen jaar zelde probleem toen dacht ik dat het de turbo weer was maar het was de olie thermostaat zit bij de olie koeller die ging niet meer open tpen werdt mijn olie veelste heet dus veel tedun nieuwe termostaat en het probleem is op gelost ik hoop voor je dat dat het is
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”