hij rookt als hij warm is uit de uitlaat kan iemand mij helpen
hij rookt als hij warm is uit de uitlaat kan iemand mij helpen
hallo allemaal ik heb een delta turbo 16v van 1997 als ik gereden heb en ik laat hem uit lopen en start hem naar een poosje weer dan komt er witte rook uit mijn uitlaat als ik dan ongeveer 10 meter rij is het over dan komt er geen pluimpje meer uit kan iemand mij helpen alvast bedankt
Re: hij rookt als hij warm is uit de uitlaat kan iemand mij helpen
Waarschijnlijk inwendige olielekkage van de turbolader, zo te horen maar weinig maar zal
alleen te verhelpen zijn met een ruil, of revisieturbo. Waarschijnlijk rookt de wagen ook wanneer de
motor vanaf koud stationair opwarmt, dus wanneer de uitlaattemp zo hoog wordt dat de ontsnapte
olie in het uitlaatgedeelte van de turbo verbrandt. Geen aanrader overigens, stationair laten warmlopen
van de wagen.
Mvrgr. mouthaan r
alleen te verhelpen zijn met een ruil, of revisieturbo. Waarschijnlijk rookt de wagen ook wanneer de
motor vanaf koud stationair opwarmt, dus wanneer de uitlaattemp zo hoog wordt dat de ontsnapte
olie in het uitlaatgedeelte van de turbo verbrandt. Geen aanrader overigens, stationair laten warmlopen
van de wagen.
Mvrgr. mouthaan r
Re: hij rookt als hij warm is uit de uitlaat kan iemand mij helpen
he mouthaan r bedankt de probleem is op gelost er moest inderdaad een nieuwe turbo op hij bedankt