Wie heeft goede of slechte ervaringen met een Lancia Delta TD van de eerdere modellen van het huidige type, circa 1996.
Zit er aan te denken een aan te schaffen, maar hoor nog wel eens waarschuwingen - je koopt toch geen lancia! Het lijkt me een prima auto. Wie kan me vertellen wat de zwakke punten zijn.
DD
Ervaringen Delta TD
Re: Ervaringen Delta TD
hallo ik rij zelf ook lancia het is mijn eerste ik heb zelf een delta van 1997 turbo ik heb er wenig problemen mee zo als ik de verhalen hoor moet de delta diesel een goede auto wezen kijk gewoon even als hij niet lekt en als er onderhouds boekjes bij zijn wel belangrijk als hij de beurten heeft gehad zwake plekken zou het zo niet weten die nieuwe types zijn stukken beter geworden roesten doen ze zo goed als niet meer sterkte er mee
hallo, mij mening ik vind dat een heel goed wagen ,met goede prestasies ,ik hep geen negative kanten
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met deze auto.
Mijn Delta TD is van 1996 en heb geen echte problemen gehad, alleen standaard slijtage onderdeeltjes.
Ik wou er een tweede bij kopen, maar knappe Delta diesels zijn erg schaars.
Waar je zeker even op moet letten is de kilometerstand, deze wordt zeer vaak teruggedraaid met als gevolg dat Lancia rijden dan wel duur gaat worden.
Vraag dus een NAP aan.
Ik kan je dus niet helpen met echte zwakke punten.
Let in ieder geval op of de auto niet te veel roet uit stoot (Turbo) en let goed op vloeistof lekkage's
Bij de Delta's waar ik voor op pad ben geweest, steeds lekke turbo's en koppakkingen.
Heb er zelfs een gehad met lekke koppakking en liet me een proefrit maken tot de motor kookte.
Hij vond het nog raar ook dat ik hem niet wou kopen.
Pannekoek
Mijn Delta TD is van 1996 en heb geen echte problemen gehad, alleen standaard slijtage onderdeeltjes.
Ik wou er een tweede bij kopen, maar knappe Delta diesels zijn erg schaars.
Waar je zeker even op moet letten is de kilometerstand, deze wordt zeer vaak teruggedraaid met als gevolg dat Lancia rijden dan wel duur gaat worden.
Vraag dus een NAP aan.
Ik kan je dus niet helpen met echte zwakke punten.
Let in ieder geval op of de auto niet te veel roet uit stoot (Turbo) en let goed op vloeistof lekkage's
Bij de Delta's waar ik voor op pad ben geweest, steeds lekke turbo's en koppakkingen.
Heb er zelfs een gehad met lekke koppakking en liet me een proefrit maken tot de motor kookte.
Hij vond het nog raar ook dat ik hem niet wou kopen.

Pannekoek
heb zelf ook een Delta TD '96 gekocht op km-stand 197.000km, heb er nu ondertussen 261.000 opzitten en nooit geen speciale kosten gehad...heb nu wel een klein probleemje...de motor bouwt druk op in het koelwatervatje en bijgevolg komt er via het overloopventiel uit...dus regelmatig bijvullen is de boodschap...volgens mij is de koppakking stuk...weet er iemand hoe je kan nagaan of dit wel echt zo is?
thx
Olivier
ps. met 261000km op de teller kan ik niet echt klagen denk ik
thx
Olivier
ps. met 261000km op de teller kan ik niet echt klagen denk ik