Ik heb een delta integrale uit 1988,8v, 172000km. Sinds kort is mijn olie drukmeter uitgevallen, ik denk zelf dat mijn sensor het begeven heeft. Bij de dealer zou je het kunnen laten doormeten maar ik weet niet of je het probleem daarmee oplost.
Alle advies is welkom.
olie drukmeter "kapot"
Re: olie drukmeter "kapot"
En toch: meten is weten.
De monteur bij de Lanciadealer zoekt in het werkplaatshandboek op hoog groot de weerstand van de sensor moet zijn en meet hem daarna even door.
De ervaring leert dat een sensor in het motorblok eerder defect geraakt dan een meter.
De monteur bij de Lanciadealer zoekt in het werkplaatshandboek op hoog groot de weerstand van de sensor moet zijn en meet hem daarna even door.
De ervaring leert dat een sensor in het motorblok eerder defect geraakt dan een meter.
Re: olie drukmeter "kapot"
Ik kan de weerstand voor je opzoeken maar vaker zit het probleem inde bedrading naar deze sensor toe. Net onder het oliefilter zitten de sensoren voor olietemperatuur, oliedruk en de schakelaar die de onsteking onderbreekt bij het wegvallen van de oliedruk. De oliedruksensor is die waar een soort van vaatje aan zit. Zowel de bedrading aan de sensor als hetaardpunt net achter de koplamp kan slecht zijn.
Gr SJoerd
Gr SJoerd