Motor presteert slecht na vervangen bougies en dist.riem bij lancia dealer

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Rogier (Delta HPE 1.6)

Motor presteert slecht na vervangen bougies en dist.riem bij lancia dealer

Unread post by Rogier (Delta HPE 1.6) »

Ik heb dus bij een Lancia dealer (FALCO in Zwaag) een onderhoudsbeurt laten uitvoeren (o.a. nieuwe bougies en een nieuwe distributieriem).

Voor de beeldvorming de auto rijdt op gas en heeft 225.000 km gelopen en liep voor de beurt als een zonnetje, met een top van tegen de 200 en lekker accelereren, ook op de snelweg. Geen problemen.

Na de beurt liep-ie met wat stoten e.d. was traag, temperatuur hoog, totaal geen vermogen boven de 5000, te hoge CO2 (kwam later niet door de keuring) en reed onzuinig.

Terug naar de dealer en bleek volgens hun dat de tandwielen een tandje verschoven waren. "Was waarschijnlijk tijdens het rijden gebeurd" jaja... Zelfs de oliedop had de leerlingmonteur er ondersteboven op gedan, heb je dan hart voor auto's als het je vak is.

Maar nu ben ik weer aan het rijden (sinds de her reperatie dus) en nu heb ik in de lage toerentallen weinig trekkracht, en als ik stationair loop en geef een peut gas zodat ie naar de 6000 toeren loopt (het rood begint bij 6500) hoor ik een onaangenaak getik en geratel.
Kortom, zou de riem weer een ander tandje zijn verschoven c.q. weer verkeerd zijn gemonteerd?. Volgens de dealer loopt de motor goed. Maar voordat ik daar kwam liet ie pas echt zoals het hoort. Kan ik dat zelf controleren? Ik ben wel een beetje handig, want ik heb onlangs zelf een uitlaatpakking vervangen en een onderdeel van de startmotor, dus ik ben wel bereid om een en ander open te schroeven.

Rogier.
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”