Hoi Lancia Liefhebbers.
Ik post hier voor een kennis van me, hij heeft namelijk geen internet. Hij is bezig zijn Lanca klaar te maken voor een race zondag. Nu zijn er een paar problemen die de kop op doen steken. Startmotor weigerde. Dynamo die niet meer zijn best deed. Dat hebben we dus opgelost en nu doet het volgende probleem zich voor. Het ding loopt beroerd stationair. Ding loopt niet echt mooi rond. Pas als je het toerental opdraait naar 1800 rpm dan draait het een beetje mooi rond. Maar zodra die warmer begint te worden begint die steeds minder lekker te lopen. Toerental begint dan te schommelen tussen 900 en 1800 rpm(even omhoog gedraaid om te controleren of dat het was). Af en toe klinkt het alsof die een slag overslaat.
Bougies eens eruit gehaald en die waren harstikke zwart.
Nu ben ik geen lancia-liefhebber en weet er dus niet zo veel vanaf, ben meer een renault-man. Nu heeft die me verteld dat ze de temperatuur sensor hebben vervangen. Kan het zijn dat ze de sensor hebben vervangen met een verkeerde waardoor de ECU een verkeerd signaal krijg en een verkeerd benzine mengsel inspuit?? Dat probleem heb ik namelijk gehad met mijn 21 Turbo.
Tevens viel mij op dat de bougies wat erin zaten een dikke elektrode hadden. Bij mijn weten worden voor Turbo moteren meestal dunne elektrodes gebruikt. Kan iemand mij vertellen wat standard in een 16V turbo zit??
Ik hoop dat iemand mij, of eigenlijk die kennis een beetje op weg kan helpen.
groetjes
Michel Schmets
HF Turbo 16V loopt niet goed stationair??
Re: HF Turbo 16V loopt niet goed stationair??
Even voor de zekerhied. Ik heb dat ook gehad en mijn hele motor is in de soep gelopen. Uiteindelijk meer dan 15.000 gulden schade, dus pas op.................
MVRGR Steven van der Wel
MVRGR Steven van der Wel
Re: HF Turbo 16V loopt niet goed stationair??
De juiste ontstekingskaarsen voor een 2000 turbo zijn Bosch WRD6TC
schommelingen van ralentir bij warme motor is meestal een probleem van de VAE klep
die de ralentir bijstuurt bij koude motor maar die geen functie meer heeft bij warme motor
dit is gemakkelijk te controleren als men bij warme motor de stekker op de klep losmaakt
Ik zou U alleen aanraden van bij een Fiat of Lancia daeler langs te gaan voor een test met
FLT of Examiner daarmee worden alle componenten nagegaan.
groetjes
schommelingen van ralentir bij warme motor is meestal een probleem van de VAE klep
die de ralentir bijstuurt bij koude motor maar die geen functie meer heeft bij warme motor
dit is gemakkelijk te controleren als men bij warme motor de stekker op de klep losmaakt
Ik zou U alleen aanraden van bij een Fiat of Lancia daeler langs te gaan voor een test met
FLT of Examiner daarmee worden alle componenten nagegaan.
groetjes