wat is een thema 16v turbo waard?

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
appie

wat is een thema 16v turbo waard?

Unread post by appie »

beste lancia vrienden,

Ik wil even jullie mening weten.
Wat is ongeveer een lancia thema 2.0.16v turbo waard.
De auto heeft 211.000 KM gelopen.

Opties:
creme alcantara intirieur
stuurbekrachtiging
ABS
Elec.ramen
Elec.Spiegels
Electrisch inklapbare spiegels
Cruisecontrol
Climate control(werkt perfect)
armsteun voor+ achter
Boordcomputer
mistlampen
rolgordijn
hoogteverstelbare stoel
snelheidsbegrenzer
turbodrukmeter
15inch sportvelgen
Turbo is in perfecte staat(geen speling)
airbag
APK T/M mei 2006
NIET AFGERAGD!

-punten
(de auto heeft links achter een beetje roest. Woensdag gaat de auto weg om dat weg te werken.)
1 mistlamp kapot
brandstofpomp maakt heeeeeeeel af en toe een zoemend geluid

De auto heeft altijd goed onderhoud gehad. Olie is altijd om de 30.000 ververst.
Distrubutieriem is vervangen bij ongeveer 182.000km

Ik wil de auto misschien over een tijdje weg doen. Dit eigenlijk omdat ik vanplan ben om in januari naar australie te gaan en te blijven voor 9 maanden.

groetjes appie
M.J. Evers

Re: wat is een thema 16v turbo waard?

Unread post by M.J. Evers »

Type 2 of 3?
Ronald

Unread post by Ronald »

Type 3.

Airbag zat nooit op type 2, evenals als de snelheids bewaking. Had jij als Thema koning toch moeten weten hihi...

Tja, de prijs... Is al eerder besproken hier. Een Thema is nou eenmaal niet veel waard, hoeveel je er ook aan spendeert... Af en toe vragen ze er wel veel voor, maar niemand weet of ze ook voor die prijs weg gaan...
rick

Unread post by rick »

Ze zijn gewoon te weining waard, kun je hem beter schorsen tot je weer terug bent!

Of toch verkopen, niks voor jou MJ :D?
appie

Unread post by appie »

ja ronald je hebt inderdaad gelijk. Het gaat om de type 3.
Nou ik zit te overwegen om bij terugkomst een delta integrale 16 turbo aan te schaffen. Heb Vorige week in 1 gereden met 270pk. Zo'n auto rijd ongelooflijk. Wat een snelheid en wegligging.

groetjes appie
thema turbo LX

Unread post by thema turbo LX »

Tjonge een integrale dat is een heel ander verhaal !

En dan een gewone integrale of een evo ?
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Ach, een Thema erbij, geen probleem!

Er zijn gelukkigen niet meer onder ons die een Thema voor rond de 2000 euro kunnen verkopen. Dan moet je wel over een lange adem beschikken. Het is een echte liefhebbers auto aan het worden en mensen die bij mijn V6 komen kijken beginnen te zeuren over een krasje hier en een putje daar. Ze verwachten een nieuwe auto voor een habbekrats. Je hebt het over auto's van minimaal 13 jaar oud. Volgens de dealerboekjes niets meer waard.
Ik heb de Thema V6 bij een dealer gekocht en er op basis van de onderhoudshistorie meer voor over gehad dan je in de handel zou krijgen.

Laat ik zeggen, een goede turbo 16V type 3 doet tussen de 1300 en 2500 euro. Bij snelle verkoop is 1300 euro eerder in beeld dan 2000 euro. Ik heb overigens ook auto's voor minder dan 500 euro zien wisselen, maar dan had je wel een zinkend schip.
appie

Unread post by appie »

Het liefst de evo.
Maar denk dat het net buiten de budget valt.
Een kameraad van mij heeft kennisen in italy waardoor ik er 1 kan krijgen rechtstreeks uit italy.
Hij heeft er zelf ook 1. Heb in vele auto's gereden maar dit is echt een genot.

groetjes appie
aernout

Unread post by aernout »

had een tijdje geleden onderwerp geopend hoeveel mijn thema waard was, daar werd ik behoorlijk depressief van.

inmiddels heb ik mij verzoend met mijn lot en ga thema wegzetten, mijn dochtertje vindt hem mooi, dus ik bewaar hem voor haar.
mijn dochtertje is 3

groeten,

Aernout
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”