Hallo.
Ik ben in het bezit van een lancia thema 3.0 V6 uit 1992.
Ik zit met het probleem dat hij moeilijk start ( ongeveer 8 seconden )
En als er nog ongeveer 15 liter benzine in de tank zit en ik rij door een bocht, is het net alsof hij uitvalt.
Ik moet dan met de gaspedaal spelen om weer door te kunnen.
Als de tank vol is heb ik dit probleem van de bocht niet, wel het startprobleem.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik hoor het graag.
Groet
Roger
schokkende en slecht startende thema 3.0 V6
Re: schokkende en slecht startende thema 3.0 V6
Geen ervaring, standaard antwoord is: stappenmotor
Ik denk echter twee problemen te zien, ook de benzinepomp lijkt verdacht (te weinig druk) je zou de achterbankzitting moeten verwijderen met draaiende motor. Dan hoor je de pomp zoemen. Is het een ander geluid, dan loopt ie op zijn laatste benen.
Ik denk echter twee problemen te zien, ook de benzinepomp lijkt verdacht (te weinig druk) je zou de achterbankzitting moeten verwijderen met draaiende motor. Dan hoor je de pomp zoemen. Is het een ander geluid, dan loopt ie op zijn laatste benen.
Je kan de stappenmotor ook opnieuw laten inleren bij dealer
en als dat niet geod is dan vervangen.
Joop
en als dat niet geod is dan vervangen.
Joop
Hey Roger,
Ik heb een soortgelijke probleem gehad een tijdje geleden.
Bij mij was het de brandstofpomp.
Ik had ook een slechte start. Na het vervangen van de brandstofpomp was het gelijk verholpen.
Ik heb op duitse sites ook gehoord dat de brandstofpomp een zwakke schakel is van lancia.
groetjes appie
Ik heb een soortgelijke probleem gehad een tijdje geleden.
Bij mij was het de brandstofpomp.
Ik had ook een slechte start. Na het vervangen van de brandstofpomp was het gelijk verholpen.
Ik heb op duitse sites ook gehoord dat de brandstofpomp een zwakke schakel is van lancia.
groetjes appie