Hallo,
Wie kan mij vertellen of het vernieuwen van wiellagers een lastig karwei is, of dat het wel meevalt?
De lagers heb ik reeds gekocht. Het gaat om een Dedra van 1994, een station, zonder ABS. Ik hoor namelijk wat verschillende berichten. De een zegt dat je speciaal gereedschap nodig hebt (pers). De ander zegt dat het ook wel met een hamer en een stuk hout (op maat) kan.
Wie kan mij vertellen wat waar is en hoe lastig dit klusje is. Dus wat moet ik allemaal demonteren om bij de lagers te komen, zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Hoeveel tijd zou een monteur ongeveer nodig hebben voor dit klusje per lager?
Tevens moet ik één schijf af laten draaien achter omdat de remdruk ongelijk verdeeld is (verschil van 40 %). Weet iemand ook hoeveel een garage ongeveer gaat vragen voor deze klus?
Bedankt,
Johan.
Wiellagers Lancia Dedra
Re: Wiellagers Lancia Dedra
Johan,
Lagers kun je nauwelijks vervangen zonder pers. Probeer het maar niet.
De wielmoer is eigenlijk alleen los te halen met een luchtsleutel.
Mijn advies:
Ga naar een betaalbare gerage en informeer naar de prijs en laat ze het daar doen. In wezen een klusje van niks als je het goede gereedschap hebt.
Lagers kun je nauwelijks vervangen zonder pers. Probeer het maar niet.
De wielmoer is eigenlijk alleen los te halen met een luchtsleutel.
Mijn advies:
Ga naar een betaalbare gerage en informeer naar de prijs en laat ze het daar doen. In wezen een klusje van niks als je het goede gereedschap hebt.
Re: Wiellagers Lancia Dedra
Hallo Johan,
Zonder pers is het lager niet uit het huis te krijgen. De rest is gewoon los te krijgen, binnen 2 uur heb je het huis eraf. Daarmee moet je dan naar een garage.
Met vriendelijke groet
Menno
Zonder pers is het lager niet uit het huis te krijgen. De rest is gewoon los te krijgen, binnen 2 uur heb je het huis eraf. Daarmee moet je dan naar een garage.
Met vriendelijke groet
Menno