Afeglopen vrijdag had ik nog al wat sneeuw op de ruit. Nou even ruiten wissers aan dacht ik. Niet dus ze trokken het niet, slechts twee centimeter. En sindsdien is het ding dood.
Heb voor zover mogelijk alle zekeringen gechecked, ruitenwissermotor stinkt niet, Het lijkt er op dat het ding gewoon geen stroom krijgt.
Zit er soms nog ergens anders een verborgen zekering? een draadzekering of zo. Wellicht een veiligheid op de ruitenwissermoteor die even gereset moet worden.
Een paar goede hints zijn welkom voordat ik de spagetti te lijf ga.
Fred
Ruiten wissers THEMA 3.0 V6 LS E2
Re: Ruiten wissers THEMA 3.0 V6 LS E2
Ja er zit op de ruitenwisser motor nog een kastje dat wordt aangestuurdt door je schakel meganisme op stuurkolom. Op dit kastje zit weer een stekker die naar je motor gaat.
Probeer eens om rechtstreeks de motor aan te sturen dit helpt vaak. Ze gaan niet gau kapot maar kunnen vast gaan zitten.
Ik had namelijk vrijdag zoon zelfde probleem en bij mij sprong iedere keer de zekering ( het zat gewoon vast ) Het is gewoon een samenloop van omstandigheden en de kou en veel sneeuw ( hij kan goed vast hebben gezeten of nog )
sucses
Probeer eens om rechtstreeks de motor aan te sturen dit helpt vaak. Ze gaan niet gau kapot maar kunnen vast gaan zitten.
Ik had namelijk vrijdag zoon zelfde probleem en bij mij sprong iedere keer de zekering ( het zat gewoon vast ) Het is gewoon een samenloop van omstandigheden en de kou en veel sneeuw ( hij kan goed vast hebben gezeten of nog )
sucses
Dank je voor je tip,
Ik had al een vermoeden dat er nog iets moest zijn. we sleutelen morgen!
Ciau
Fred
Ik had al een vermoeden dat er nog iets moest zijn. we sleutelen morgen!
Ciau
Fred
Heb de boel uit elkaar gehad. RW motor loopt goed als er separaat spanning op wordt gezet.
Heb toen de polen van de aanvoerende stekker doorgemeten. tegen elkaar, en tegen de massa van de Accu. Ik krijg dan nergens spanning op.
Dat betekent dat de stroom aanvoer is onderbroken. kan er echt niet ergens een draadzekering zitten die opspeelt, of een hangend bekrachtigings relais?
Heb de zekering in de kast nogmaals gechecked, maar die is gewoon OK
Fred
Heb toen de polen van de aanvoerende stekker doorgemeten. tegen elkaar, en tegen de massa van de Accu. Ik krijg dan nergens spanning op.
Dat betekent dat de stroom aanvoer is onderbroken. kan er echt niet ergens een draadzekering zitten die opspeelt, of een hangend bekrachtigings relais?
Heb de zekering in de kast nogmaals gechecked, maar die is gewoon OK
Fred
Er zit verder niks tussenin.
Er zijn 2 stekkers een met 3 draaden en een met ik geloof 6 . Op die grote stekker moet je minimaal een massa punt hebben , en verder licht het aan de stand van de schakelmegan....... op welke draad je 12 V moet hebben als het goed is op 3 draaden. Op je ruitenwis motor zit een raile systeem dat de tijdschema,s aangeeft voor het op en neer gaan van je ruitenwisser. Verder zitten er nog 2 draaden dia via je draaisysteem werken op de schakel............. die ook voor de snelheid zijn maar dan voor het fijne afstelgedeelte. Maar dat is stuurstroom !
Het kan dus zijn dat je regeling op de ruitenwis motor niet goed functieoneerd.
Er zijn 2 stekkers een met 3 draaden en een met ik geloof 6 . Op die grote stekker moet je minimaal een massa punt hebben , en verder licht het aan de stand van de schakelmegan....... op welke draad je 12 V moet hebben als het goed is op 3 draaden. Op je ruitenwis motor zit een raile systeem dat de tijdschema,s aangeeft voor het op en neer gaan van je ruitenwisser. Verder zitten er nog 2 draaden dia via je draaisysteem werken op de schakel............. die ook voor de snelheid zijn maar dan voor het fijne afstelgedeelte. Maar dat is stuurstroom !
Het kan dus zijn dat je regeling op de ruitenwis motor niet goed functieoneerd.
Re: Ruiten wissers THEMA 3.0 V6 LS E2 gefixed
Heb het gefixed.
Toch een extra draadzekering. Aangebracht door de vorige eigenaar of zo. in elk geval niet origineel. kun je zoeken wat je wilt, heb mazzel gehad. binnen 1/2 uur gevonden
Toch een extra draadzekering. Aangebracht door de vorige eigenaar of zo. in elk geval niet origineel. kun je zoeken wat je wilt, heb mazzel gehad. binnen 1/2 uur gevonden