Marktprijzen 8.32

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Pieter

Marktprijzen 8.32

Unread post by Pieter »

Hallo,

Kan iemand me bijpraten over marktwaardes 8.32?

Ik speel met de gedachte een perfecte Integrale te ruilen (mocht ik iemand bereid vinden) tegen een perfecte 8.32.

Kan een distributieriem van een 8.32 worden verwisseld bij ingebouwde motor?

Dank voor elk antwoord.

Groet, Pieter
Ronald & Cenai

Re: Marktprijzen 8.32

Unread post by Ronald & Cenai »

Moeilijk te zeggen hoor. Het is echt een auto van "wat de gek er voor geeft". Bij Aaldering staat een rode te koop voor naar mijn idee te veel geld. In Limburg staat een zwarte bij een liefhebber en dat is een schitterend ding, maar ook die is stevig geprijsd. Wil je een auto in concoursstaat voor de weekenden in de zomer of zoek je gewoon een goed rijdend ding?

Het lijkt me belangrijk dat je een goed rijdend exemplaar koopt, niet zo'n ding waar van alles aan mankeerd ddor het eeuwige stilstaan. Ik vraag me af of er wel zo'n handel in die dingen is want ze worden vaak aangeboden maar worden ze ook vaak verkocht?
Pieter

Unread post by Pieter »

Inderdaad, de beste kopen die je kan vinden. Er wordt relatief veel aangeboden, velen staan lang te koop heb ik het idee. Voornamelijk het intensieve en dure onderhoud wat afschrikt denk ik.

Gr-P
Koen

Unread post by Koen »

Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, kan je op de volgende link ook het een en ander erover vinden. Klaarblijkelijk iemand die zoiets heeft. En iets over prijzen weet. Vooral de bijdrage van Frankg en Uwe. Of had je al op het Duitse forum gekeken ?
Koen

www.viva-lancia.com/lancia_fora/read.ph ... 607&t=5607
Pieter

Unread post by Pieter »

Hoi, had ik inderdaad al gekeken!
Gerald

Unread post by Gerald »

Bij Aaldering staat er inderdaad een donkerrode Thema 8.32. Deze is afkomstig uit tsjechie. Ik ben hierop te koop geweest, maar hier wordt inderdaad een absurd hoge prijs voor gevraagd. Bovendien heeft de auto een schade die ik niet precies kon herleiden. Of de vorige eigenaar heeft frontschade gereden die erg slecht hersteld is, of het zijspatbord heeft een paaltje / boompje geraakt. Op de foto's is ook te zien dat de motorkap enigzins geknikt is aan de bestuurderszijde.
Tja, en wat de aanschaf en onderhoud betreft, investeer in een auto met geschiedenis. Dit scheelt een hoop onnidige kosten omdat alle gegevens van het onderhoud in het verleden bekend zijn. Tijd genoeg want een Thema, zeker een 8.32, verkoopt absoluut niet snel. Verder is het gewoon genieten van Italiaanse klasse!
Ronald & Cenai

Unread post by Ronald & Cenai »

Wij hebben ook bij dat ding van Aaldering staan kijken en het is inderdaad erg veel geld. Maargoed, hij staat ook al een eeuwigheid te koop, dus het wijst zich eigen... Zeker hoe de auto er daar bij staat. Buiten in weer en wind, half leeg bandje, schijven helemaal verroest... Brrr.......
Dat knikje in de motorkap is van het stangetje om de kap open te houden. Als er bv een beetje wind staat of iemand trekt aan de kap terwijl hij op z'n pootje staat heb je al gauw een bobbel in de motorkap. Bij een Alfa 164 hebben ze een mooiere oplossing bedacht, die heeft namelijk 2 gasdempertjes op de klep omhoog te houden.
Maarten-Jan Evers

Unread post by Maarten-Jan Evers »

Wellicht ten overvloede; je kunt de distributieriem van een 8.32 vervangen met de motor erin. Dan moet je alleen een gaatje maken in het binnenscherm om een bout los te kunnen draaien.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”