Beste allemaal,
ik ben sinds een kleine maand de trotse bezitter van een echte Dedra 1.8 uit 1998. Nu heb ik (plotseling) last van dat mijn deurvergrendeling niet meer werkt.
Vanmorgen thuis en op mijn werk werkte de deurvergrandeling nog, maar toen ik net thuiskwam werkte de afstandsbediening niet meer. Ook als ik de bestuurdersdeur open deed, bleven de andere deuren op slot.
Ik heb de zekeringen van 20a nagekeken, omdat deze volgens het boekje voor de deurvergrendeling zouden moeten zijn. Daar kon ik geen defect vinden.......
graag wat tips......
P.s. hij moet volgende week voor een beurtje naar de garage, maar als ik het zelf kan verhelpen scheelt het toch weer een heleboel centen.......
Alvast bedankt voor het meedenken !!
Peter
pkranenburg1@hotmail.com
Centrale deurvergrendeling
Re: Centrale deurvergrendeling
Beste Kranenburg,
Ook ik ben de trotse bezitter van een Dedra met een 1,8 liter (benzine)motor. De auto is van 1995 en is nog niet uitgevoerd met afstandsbediening. Dat hoeft van mij ook niet omdat ik, al is het met enige moeite, ook als het aardedonker is het sleutelgat nog wel kan vinden. Het zou me overigens liever zijn als bij mijn Dedra alleen het portier van het slot ging waarin ik de sleutel steek en omdraai. Maar dat zal wel zijn omdat ik een ouwe knar ben en daardoor niet gediend ben van het van slot gaan van deuren die van mij helemaal niet van slot hoeven gaan. Het accoord van Schengen dat destijds door derderangs intellectuelen (politici) werd geaccordeerd heeft mij in mijn opvatting gesterkt.
Maar genoeg hierover.
Een storing doet zich meestal onverwacht voor. En in de meeste gevallen laat die storing zich vooraf niet aankondigen.
In het onderhavige geval kan men aan de volgende oorzaken denken:
a. de boordspanning is te laag (te zwak geworden accu?);
b. meerdere contacten in de stekers van het circuit voor de vergrendeling zijn te zeer geoxydeerd;
c. het relais voor de deurvergrendeling heeft de geest gegeven.
De nog zeldzaam voorkomende vakbewame automonteur op elektrisch gebied kan het "euvel" verhelpen.
Daarom legt die ons een pittige rekening voor.
Groeten van Vincenzo
Ook ik ben de trotse bezitter van een Dedra met een 1,8 liter (benzine)motor. De auto is van 1995 en is nog niet uitgevoerd met afstandsbediening. Dat hoeft van mij ook niet omdat ik, al is het met enige moeite, ook als het aardedonker is het sleutelgat nog wel kan vinden. Het zou me overigens liever zijn als bij mijn Dedra alleen het portier van het slot ging waarin ik de sleutel steek en omdraai. Maar dat zal wel zijn omdat ik een ouwe knar ben en daardoor niet gediend ben van het van slot gaan van deuren die van mij helemaal niet van slot hoeven gaan. Het accoord van Schengen dat destijds door derderangs intellectuelen (politici) werd geaccordeerd heeft mij in mijn opvatting gesterkt.
Maar genoeg hierover.
Een storing doet zich meestal onverwacht voor. En in de meeste gevallen laat die storing zich vooraf niet aankondigen.
In het onderhavige geval kan men aan de volgende oorzaken denken:
a. de boordspanning is te laag (te zwak geworden accu?);
b. meerdere contacten in de stekers van het circuit voor de vergrendeling zijn te zeer geoxydeerd;
c. het relais voor de deurvergrendeling heeft de geest gegeven.
De nog zeldzaam voorkomende vakbewame automonteur op elektrisch gebied kan het "euvel" verhelpen.
Daarom legt die ons een pittige rekening voor.
Groeten van Vincenzo
Re: Centrale deurvergrendeling
Vincenzo !!
Bedankt voor je bericht.....
Ik heb alles nog eens nagelopen en opeens werkt het weer...... Ik denk dat het inderdaad een minder goed contactje was.... of misschien een zwevende storing die is weggezweefd.....
Peter
Bedankt voor je bericht.....
Ik heb alles nog eens nagelopen en opeens werkt het weer...... Ik denk dat het inderdaad een minder goed contactje was.... of misschien een zwevende storing die is weggezweefd.....
Peter