Ervaringen 2.0 td dedra

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Daan

Ervaringen 2.0 td dedra -> dan nu te koop gevraagd

Unread post by Daan »

Ha mannen,

Inspirerende liefde voor de dedra diesel. Ik ben overstag: ik wil er één, al is degene die ik op het oog had http://www.milano.nl/detail.asp?Id=217 net voor mijn neus verkocht helaas.

Mocht iemand nog een exemplaar weten met nog een aantal jaar toekomst: Ik hoop het graag van jullie te horen.

grt en bvd
Daan
elentinos

Re: Ervaringen 2.0 td dedra

Unread post by elentinos »

He-le-maal mee eens! De Fulvia is de laatste echte Lancia. Alle opvolgers zijn Fiats met een plankie...., maar daar is helemaal niets mis mee! Ik rijd met erg veel plezier in mijn Thema en ga altijd weer compleet uit m'n dak in m'n Fulvia!!

En over de discussie Thema/Kappa: Thema is sportiever en rijdt directer, de Kappa heb ik liever wanneer ik elke week heen en weer naar Zuid Frankrijk zou moeten. (ik heb meerdere Thema's en Kappa's gehad)

Met de Dedra TD heb je een groot voordeel aan de gemeenschappelijke techniek met de Tipo/Tempra/Delta en de Alfa 145/146/155. Gangbare, uitgerijpte techniek dus. Niets mis mee (misschien alleen die verschrikkelijk zenuwachtige ruitenwissers).
Huib Geurink

Fulvia

Unread post by Huib Geurink »

Mooi verhaal Henri.
Ik zit hier met de tranen in m'n ogen.
Helemaal mee eens.
Mijn eerste nieuwe Lancia kocht ik in 1970: een Fulvia.
De een na laatste kocht ik in 1987: Thema Turbo 8V
De laatste in 1990: Thema Turbo 16V

Geweldige autoos die Thema's. Met 5 man er in, Zodiac van 100kg op het dak, buitenboordmotor van 60pk achterin en caravan van 1400kg er achter gingen ze nog 160. Waarschijnlijk nog wel harder maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik moest in die tijd ook regelmatig naar Imola. Van Breda is dat precies 1250km. Daar doe je met een Thema Turbo precies 10 uur over.

Met een Fulvia doe je daar toch een paar uur langer over, maar het liefst doe ik er met de Fulvia twee of drie dagen over, dan heb ik ook nog een paar keer lekker gegeten.
Frank

Unread post by Frank »

Het is zeker mogelijk om met een Thema een race-kampioenschap te winnen, hoor....Zelfs met een vrouwelijke coureur! Haha.....Kijk maar eens op http://www.lwr-racing.com/Page_6x.html....Kijk ook eens op de rest van de pagina: http://www.lwr-racing.com/Page_1x.html

De Thema turbo 16v die ik nu rijdt is zonder twijfel de fijnste auto die ik tot nu toe gereden heb. Comfortabel, stil, volledig trillingsvrij dankzij de balansassen en ook nog eens ongelooflijk snel. Standaard Impreza turbo's zijn makkelijk bij te houden (bij droog weer natuurlijk), dus ook qua pure snelhied/scheuren zit 't wel goed.....Vraag maar eens aan de bestuurder van de Corvette uit '97 die mij niet kwijt kon raken...haha. (Niet dat ik er voorbij kon, net te weinig 'adem', maar toch...)

Groetjes uit Limburg

Frank
elentinos

Unread post by elentinos »

Ook met Kappa's wordt geraced: Lancia Kappa Competizione :-) :
http://www.nyssaracing.com/k_2005.php
Rudy

Unread post by Rudy »

Met een thema en kappa racen???? ja ik ehb er van gehoord, maar die mensen sporen niet denk ik de auto,s zijn gewoon niet stijf genoeg.
Frank

Unread post by Frank »

Daar wordt dan iets aan gedaan lijkt me zo......'t Gaat erom dat er uit dat turboblok ontzettend veel vermogen te halen is. (En als ze toch maar 150km mee hoeven te gaan, om daarna weer helemaal gedemonteerd te worden......dan kan dat wel)
Henri Finkers

Re: Fulvia

Unread post by Henri Finkers »

Huib,

ik zal bij de volgende baronierit zakdoekjes voor je meenemen! Hopelijk heb je het verhaal vlak voor het slapen gaan gelezen zodat je nog lekker kon dromen van je Fulvia's, en Thema's en de Italiaanse schoonheden die om jou en je Lancia liepen te dartelen niet te vergeten. Jammer trouwens dat je dat nou net weer niet verteld.
Rudy

Re: Fulvia

Unread post by Rudy »

Ja en dat is nu net het belangrijkste, maar ja je moet het mooiste voor jezelf bewaren. Daar is over nagedacht.
Rudy

Unread post by Rudy »

Jaja je kunt wel en berg vermogen hebben maar als je het niet goed op de weg kunt krijgen heb je nog niks.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”