stationair blijft probleem
stationair blijft probleem
Helaas, vandaag heb ik de luchtkwantummeter schoongemaakt (zag er nog goed uit van binnen) alle slangen die eraan vastzitten geinspecteerd op droogteschade (niks) en de boel weer in elkaar gezet. Ik had van het weekend reeds de extra lucht klep schoongemaakt.
Het bied allemaal geen oplossing, hij blijft het probleem houden dat hij als ik het gas loslaat wegzakt naar zo'n 300 a 500 toeren (en dus vaak afslaat) De Co stelschroef staat volledig ingedraaid waardoor hij redelijk blijft lopen.
Wie heeft er verdere ideeen?
Groet,
Machel
Het bied allemaal geen oplossing, hij blijft het probleem houden dat hij als ik het gas loslaat wegzakt naar zo'n 300 a 500 toeren (en dus vaak afslaat) De Co stelschroef staat volledig ingedraaid waardoor hij redelijk blijft lopen.
Wie heeft er verdere ideeen?
Groet,
Machel
Re: stationair blijft probleem
Dat kanaaltje in het gasklephuis waar de stationairstelschroef in zit, is toch niet verstopt?
Pol
Pol
Geen idee, de stationairschroef reageert wel als ik hem verdraai. Waar zit deze dan?
groet,
Machel
groet,
Machel
Wellicht een minder voor de hand liggend probleem:
Vervuild luchtfilter?
Vervuild luchtfilter?
Als je aan de schroef draait, verandert het toerental dan?
Zoniet komt er dus niet meer lucht door dat kanaaltje dat de gasklep overbrugt zou ik denken.
Als je in het gasklephuis kijkt zie je dan geen gaatje boven de gasklep, dat is waar de stationairlucht door gaat. Met de regelschroef maak je die opening groter of kleiner. Misschien is dat verstopt?
Zoniet komt er dus niet meer lucht door dat kanaaltje dat de gasklep overbrugt zou ik denken.
Als je in het gasklephuis kijkt zie je dan geen gaatje boven de gasklep, dat is waar de stationairlucht door gaat. Met de regelschroef maak je die opening groter of kleiner. Misschien is dat verstopt?
stationair toerental veranderd als ik de stelschroef verdraai dus dat is oké. Het luchtfilter zit er nu zo'n 8 a 10.000 km in. De klacht is ontstaan in een paar dagen, een verstopt luchtfilter geeft me het idee dat dit over een langere tijd zou moeten openbaren.
wel bedankt voor het meedenken!
wel bedankt voor het meedenken!
Een hele goede raad en in een keer van al het gezeik af HANG HEM AAN EEN TESTER.