richtprijs

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Pol

richtprijs

Unread post by Pol »

Ik ben via-via iemand te weten gekomen die een Thema weg gaat doen voor de recyclage-premie bij aankoop van een nieuwe wagen.
Het zou gaan om een 2.0 16V van 1989.
Aan de telefoon zeiden ze dat alles nog goed was behalve de remmen en dat hij daardoor ook niet door de keuring geraakte. Het interieur zou groen alcantara zijn in goede staat, en dat interesseert mij heel nogal + nog wat andere onderdelen + eventueel de motor op reserve.
De auto zou vandaag definitief aan de kant gezet worden wegens geen geldige keuring meer.
Nu ben ik van plan deze week te gaan kijken in welke staat alles nog is, maar ik heb niet zo direkt een idee wat voor prijs ik daarop moet plakken.

Pol
Frank

Re: richtprijs

Unread post by Frank »

Nou, hoe hoog is die recyclage-premie? Als je dat weet, lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar dan wat boven moet gaan zitten, toch?

Frank
Ralf

Unread post by Ralf »

Nou das geheel afhankelijk van de staat waarin de auto verkeerd. Maar als ze hem recyclage prijzen weg willen doen zou ik eens vragen wat ze er uiterlijk voor willen hebben. Zal dan ook nooit veel zijn. Tevens is de auto uit 1989, wat op zich geen punt hoeft, maar waarschijnlijk wel zal zijn. euh 50-150 euro.
Pol

Unread post by Pol »

Premie is 1000€ zeiden ze aan de telefoon.

Pol
Frank

Unread post by Frank »

Wat!? Dat lijkt me eigenlijk sterk.....Voor dat geld kun je een goed rijdende Thema kopen met een jaar APK! (Of is dat alleen in Nederland?)
rick

Unread post by rick »

Ik zou er 100 euro max voor geven, ze zijn gewoon niks waard! Vergeet niet dat die auto al 16 jaar oud is en onderhoud/onderdelen van deze auto is/zijn minder goedkoop.
Pol

Unread post by Pol »

Ik ben niet op de hoogte van prijzen, daarom mijn vraag.
2 jaar geleden heb ik voor een goeie '94 Turbo LS (met alcantara) 3250€ betaald. Mijn vorige Turbo LS heb ik 2000€ betaald, fulloption (leder) maar daar waren zeker voor 2000€ kosten aan.
M'n 16V heb ik gekocht voor 5000€, maar dat is 10 jaar geleden en die was toen nog maar 5 jaar oud en in nieuwstaat, dat vond ik wel een koopje.
De laatste jaren heb ik de prijzen niet meer gevolgd.
Ik vroeg mij eigenlijk gewoon af of 1000€ een redelijke prijs was voor een alcantara-interieur, dan heb ik er nog een boel wisselstukken bij.

Pol
Frank

Unread post by Frank »

Het is maar net wat je ervoor over hebt natuurlijk. Misschien is dat groene alcantara vrij moeilijk aan te komen. Maar ik persoonlijk vind het een te hoge prijs.
mac turbo

Unread post by mac turbo »

het klinkt mij ook erg kostbaar, een premie zal volgens mij nooit veel meer bedragen dan een euro of 50 á 150

succes

Machel
Pol

Unread post by Pol »

Die premies liggen wel iets hoger hoor, voorbeeld:

http://www.citroen.be/Promotions/Descri ... ActNL.aspx

Als ze alle oude wagens opkopen zal iedereen wel een nieuwe moeten kopen zeker?
Ik vind het spijtig dat op die manier een massa mooie wagens hersmolten worden, maar dat is nu eenmaal de macht van de grote bedrijven he, nu al gaan er in Belgie stemmen op om een extra belasting te heffen op wagens ouder dan 10 jaar.
Binnen enkele jaren gaan we de doos in met ons ouw bakken!
Dit alles onder het mom van het milieu, terwijl het natuurliik enkel gaat om zoveel mogelijk nieuwe wagens te verkopen.

Pol
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”