Lancia dealers/importeur

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Dennis

Lancia dealers/importeur

Unread post by Dennis »

Onderdelen bestellen voor een lancia thema word ook steeds beroerder zeg!
Ik een paar pakkingen besteld voor de turbo, een uitlaatspruitstuk pakking en een olie afvoer buisje.. 160 euro!!!
Oliepakkingen voor de turbo(zijn er 2 stuks, 6 euro per stuk) moes ie per 5 afnemen bij de importeur dus of ik er ff 10 wou afrekenen(60 euro) uitlaatspruitstuk pakking moes ie per 2 afnemen(a 25 euro per stuk) dus 50 euro. En ga zo maar door! Meneer wou ze niet op vooraad leggen dus ik moes alles maar afnemen.. Wat een zielige vertoning zeg!! Ik sleutel vaak aan oude auto's en bestel hier ook vaak wat voor maar dit heb ik nog nooit meegemaakt! Het viel me nog mee dat ie een stationaire regelklep wel per stuk kon bestellen...
Ik weet dat de dealers hier ook niets aan kunnen doen maar vind dit zwaar tegenvallen.
Wat vinden jullie hier nu van en hoe/waar regelen jullie je onderdelen voor een thema?
Rudy

Re: Lancia dealers/importeur

Unread post by Rudy »

licht eraan hoe je dat bestelt ik krijg gewoon 30 % korting. En kan alles gewoon nog aankomen. Via de ofischele weg.
Rudy

Unread post by Rudy »

Meschien een iedee als we het via ee centraal punt voor iedereen kunnen regelen, ik heb de orginelele cd, Roms en kan bij de dealers in de compoter zien wat ze hebben liggen en krijg steets meer korting. Heb een uitgebreid onderdelen aderes.

iemand iedereen ?
Rudy
Dennis

Unread post by Dennis »

Lijkt mij een goed plan! Zo kunnen we onze thema's tenminste voor een redelijk bedrag rijdend houden.
Ik heb vanavond mijn motor compleet uit de auto gedemonteerd zodat ik eens goed alles kan bekijken en eventueel vervangen. Maar als ik dan van dit soort kreten te horen krijg bij de dealer vind ik het al snel minder leuk worden..
Maar als ik binnenkort een lijstje maak met pakkingen en keeringen kan jij daar wel gewoon aankomen?(lees vooral los)

Ik zit ook op een volvo forum en daar hebben ze gewoon de cd roms verspreid zodat iedereen de bestelnummers kan zien. op zich makkelijk.(ook voor de dealer) Maar de onderdelen bestellen zou dan iemand moeten doen die goede contacten heeft met een dealer. Die hier in apeldoorn is niet zo behulpzaam wat dat betreft...
Rudy

Unread post by Rudy »

Ik kan wel cd, s copieeren maar de nummers wijzigen nog al eens dus daar kom je ook niet echt verder mee. ( dat is nu weer typisch lancia )

Pakkingen en zo haal ik ook niet bij de dealer. Maar ik heb eigenlijk voor veel dingen aderesjes. Ik ben al 13 jaar aan het hobbyen met thema,s en heb dus al wat meegemaakt.

Had pas mijn Lamdasonde kapot bij de dealer 150 euro even naar Buren Halan gebeld en toen had ik hem voor 69 euro scheelt toch weer.
Ach er zijn zoveel aderesjes waar je terecht kunt.
Rudy

Unread post by Rudy »

Nieuwe pakkings set als ik even heb gekeken 150 euro maar pin me er niet op vast.
Pol

Unread post by Pol »

Ik heb dat ook al meegemaakt, een onderdeel bestellen, en wanneer ik het afhaal leveren ze een zogenaamd vervangonderdeel, maar dat is gewoon hetzelfde onderdeel met een nieuwe nummer en een veel hogere prijs.
Dat is dus volgens mij de enige reden waarom die nummers veranderen.

Pol
Dick

Unread post by Dick »

Je kan wel wel overal aankomen,maar behoorlijk aantal dingen zit megalevertijd op; ik moest nieuwe achterzijruitstijltjes hebben,8 wkn. op zitten wachten.
Zijn trouwens wel erg on Lancia goedkoop; 13 eur p/st.
Ronald

Unread post by Ronald »

Vorig jaar had ik een nieuwe achter draagarm nodig voor mijn oude Thema turbo. Ik had niets meer liggen en op een dag reed ik toevallig langs Dagevos in Goes, ex Lancia dealer. Hier gevraagd en jahoor, die hadden ze nog wel. Kosten: 75 euro zo meenemen. Nou vind ik alles duur maar dat vond ik wel meevallen dus ik zeg stoer: doe er maar twee, links en rechts! Even afrekenen bij de kassa. Moest bijna 400 euro betalen!! Dacht dat ik een beroerte kreeg!!! Tja was oude prijs, nu geen 75 meer maar 150 euro p/st en niets zo meenemen, gewoon btw erbij. Ik heb ze dus weer vriendelijk terug gegeven...

Thuis als een raket Geuzendam gebeld en binnen 2 dagen twee hele mooie gebruikte thuis voor 100 euro!
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”