Welke Thema het snelst?

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Maarten-Jan Evers

Re: Welke Thema het snelst?

Unread post by Maarten-Jan Evers »

Dat ziet er inderdaad leuk uit. Mocht je verder willen gaan opteer ik voor zo'n chip!
Frank

Unread post by Frank »

Maar is dat niet alleen bij het wegrijden, dat 4WD voordeel biedt? (Zonder dat het nat/glad is..) Ik heb weleens gehoord dat 4WD zelfs vermogensverlies geeft. En in tussenacceleratie zou een Thema Turbo 16v sneller moeten zijn dan een standaard Impreza Turbo door het lagere gewicht en het hogere koppel.

Heb ik ongelijk? Ik hoor 't graag. (Of niet natuurlijk!)
Frank

Unread post by Frank »

Ik heb nog wat rond zitten neuzen:

In 1998 werd de Impreza Turbo getest door Autocar: "The 30-70 mph increment was achieved in 5.6 seconds (a whole 1 second faster than a manual Porsche Boxster!)"

De Thema LS Turbo 16v deed er 6,2 seconden over. Langzamer, maar dus wel sneller dan een Porsche Boxster!

En ik zie nu dat een Impreza Turbo wat lichter is dan een Thema.....Had ik niet gedacht.
Frank

Unread post by Frank »

Test Impreza Turbo in nov. '97 door TopGear Magazine:

0-30mph : 1.8sec Thema: 2.8
0-60mph : 5.2sec Thema: 6.8
0-100mph : 14.5sec Thema: 18.3
Standing 1/4 mile : 13.9sec @ 98mph Thema: 15.2 @ 92MPH
30-50mph in 3rd : 4.0sec Thema: 4.0
30-50mph in 4th : 4.9sec Thema: 6.9
50-70mph in 5th : 9.0sec Thema: 7.0
Max speed : 140mph Thema: 143

Maarja.....'t hang er maar helemaal vanaf natuurlijk. Wie zit er achter 't stuur, hoe zijn de omstandigheden etcetc.
Rudy

Unread post by Rudy »

Ben het in zovere met je eens een AWD moet meer op gang brengen, en alleen op glade wegen en zo is er een verschil. Ik heb op assen wel eens gezien met die sprints dat een kleine fiat een integrale er makelijk uit rijdt, LIGT OOK AAN DE CHAUFEUR maar goed hij was wel sneller en daar sta je dan met je onoverwinnelijke Delta.

Een thema is snel omdat hij op zich zo licht is is ook wel te zien aan de thema dat het niet veel is het plaatwerk als je een drempel op rijdt zie je alls bewegen.
Dick

Unread post by Dick »

Ok dat wist ik niet,weer wat geleerd;scheelt een hoop wekr voor niks!@
Ik ken Stephan van Squadra,omdat ik naast Lancia ook Alfagek ben&dus al ervaring met em heb;ik had voor de Thema n.l. een 75 3.0 Qv.
Stephan is echt een prof&heel erg precies&houdt de prijzen normaal,ik zat er zelf ook al aan te denken op mijn Thema bij em te laten chippen,maar collectief kan geld schelen idd,dus count me in~!
ralf

Unread post by ralf »

Uh thema is ook verkocht in Amerika? Wist ik niet geinig, dacht dat Lancia allang niet meer aan teh USA leverde?
ralf

Unread post by ralf »

Is het niet je ontsteking? Ik zal hem eens laten doormeten
marc

Unread post by marc »

neen.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”