Turbo dood...
Re: Turbo dood...
Ik heb ook een volvo 850 t5r met 285pk. Bij deze auto moet ook alles perfect zijn. De thema is een 2de hobby auto voor weinig en het moet dan natuurlijk wel hobby blijven. Als er dan een revisie turbo in moet voor 600 eurie dan is het voor mij geen hobby meer...(moet natuurlijk wel leuk blijven)
Maar ik heb wel een paar goede turbo's gevonden voor een redelijk bedrag!
Maar ik heb wel een paar goede turbo's gevonden voor een redelijk bedrag!
Ja maar als het niet veel mag kosten moet je geen thema hebben en vooral geen turbo vraag het maar aan Frank.
En die volvo is ook een schitterende auto maar ik denk dat ze niet zo gevoelig zijn als een thema ( meer solide auto ) of heb ik het nu mis. Hij is ook niet meer orgineel he met 285 PK.
Ik raad het iedereen af dat motorisch tunnen, of je moet natuurlijk de loterij gewonnen hebben.
En die volvo is ook een schitterende auto maar ik denk dat ze niet zo gevoelig zijn als een thema ( meer solide auto ) of heb ik het nu mis. Hij is ook niet meer orgineel he met 285 PK.
Ik raad het iedereen af dat motorisch tunnen, of je moet natuurlijk de loterij gewonnen hebben.
Volvo is idd niet orgineel nee. Er zit een iets zwaardere turbo op en hij is gechipt door een erkend bedrijf.
De motoren van volvo kunnen er makkelijk tegen. Op het volvo forum rijden ze rond met 310 pk en dat al vele km. lang. (2,3l 5cil turbo's)
Dat auto's geld kosten dat weet ik. Maar waarom veel geld uitgeven als het mischien iets goedkoper kan toch? Waarom de turbo kapot gelopen is snap ik ook niet, weet wel dat de auto lang stil gestaan heeft. Heb netjes de olie ververst en ben daarna(rustig) gaan rijden, niets aan de hand auto netjes weggezet, 2 uur later weer starten en vervolgens roken als een gek....
De motoren van volvo kunnen er makkelijk tegen. Op het volvo forum rijden ze rond met 310 pk en dat al vele km. lang. (2,3l 5cil turbo's)
Dat auto's geld kosten dat weet ik. Maar waarom veel geld uitgeven als het mischien iets goedkoper kan toch? Waarom de turbo kapot gelopen is snap ik ook niet, weet wel dat de auto lang stil gestaan heeft. Heb netjes de olie ververst en ben daarna(rustig) gaan rijden, niets aan de hand auto netjes weggezet, 2 uur later weer starten en vervolgens roken als een gek....
Je auto is van 91 a 92? Dan is de turbo minimaal 13 jaar oud, heeft naar mijn idee geen schuld dan. Tevens wil je ze niet de kost geven die wegblazen met zo'n ding en naderhand hem gewoon weer wegzetten, dus niet de moeite nemen om hem even na te laten draaien.
Re: Turbo dood...de mijne ook (type3)
Heey allemaal
ik heb zelf een thema type 3 turbo LS. De turbo is helaas stuk. Waar haal ik zo´n ding uit? Het blijkt een andere turbo te zijn als van de type 2 ; klopt dat? Ik wil de auto wel graag herstellen ziet er nog goed uit nl en rijdt heerlijk.
ik hoop dat jullie een goed adres hebben, nieuw vind ik nl wat veel;
ik heb zelf een thema type 3 turbo LS. De turbo is helaas stuk. Waar haal ik zo´n ding uit? Het blijkt een andere turbo te zijn als van de type 2 ; klopt dat? Ik wil de auto wel graag herstellen ziet er nog goed uit nl en rijdt heerlijk.
ik hoop dat jullie een goed adres hebben, nieuw vind ik nl wat veel;