Je mag hem komen proberen. Ik dacht dat eerst ook maar deze bak wordt geregeld via motor belasting en hij reageert akelig snel hij trekt ook langer door dat doet een turbo niet.
Moet ik eens langs komen ?
Een type 3 heeft ook minder koppel als een type 2 turbo.
Welke Thema het snelst?
Re: Welke Thema het snelst?
Je mag altijd langskomen hoor Rudy, geen probleem! Ik vind 't nooit erg om naar andere (mooie) Thema's te kijken!
Het zijn niet alleen cijfers maar ook het gevoel he? Voor mijn gevoel is mijn type 2 turbo zonder kat veel sneller dan de 3.5 V6. Dat is niet zo maar de turbo rijdt veel explosiever dan de V6. Da's meer een lobbes die lekker voortprutteld tot je op de grote weg zit. Het zit dus ook in net karakter van de motor. Om hier in Zeeland op die vervelende 80km wegen te rijden moet je een turbo hebben. Dat accelereert zo verschrikkelijk hard, heerlijk! Inhalen is kinderspel zo. In de stad is de V6 weer makkelijker, wij rijden in z'n 3 de bocht om, terwijl de turbo dan terug moet naar z'n 1!
Topsnelheid is niet zo belangrijk,de vorige eigenaar van de V6 heeft verschillende keren 250 gereden met de V6! Belangrijker vind ik de sprintjes, om die rijen 70 rijdende ANWB leden in te halen hier in de buurt!!
Topsnelheid is niet zo belangrijk,de vorige eigenaar van de V6 heeft verschillende keren 250 gereden met de V6! Belangrijker vind ik de sprintjes, om die rijen 70 rijdende ANWB leden in te halen hier in de buurt!!
In z'n 1 de hoek om? Dat doe ik ook in z'n 3! (Tenzij ik haast heb natuurlijk...) Ik kan ook makkelijk stationair in z'n 5 rijden....beetje gas geven en zonder tegensputteren versnellen. Misschien is 't toch de revisie die 't verschil maakt.
Ik vermoed trouwens dat bij mij de katalysator al leeg is. Ik ruik 'm bijvoorbeeld nooit, of is dat normaal?
En Rudy: Ik ben nergens naar op zoek....Haha, 'k ben blij als ik m'n nieuwe banden kan betalen! (En steeds kan tanken enzo...)
Ik vermoed trouwens dat bij mij de katalysator al leeg is. Ik ruik 'm bijvoorbeeld nooit, of is dat normaal?
En Rudy: Ik ben nergens naar op zoek....Haha, 'k ben blij als ik m'n nieuwe banden kan betalen! (En steeds kan tanken enzo...)
Hij stottert niet maar zolang de turbo niet meeblaast gebeurt er weinig, terwijl de V6 vanaf stationair trekt. Dan kun je goed het verschil in motor merken..
Waneer kom je mijn auto proberen of waneer kan ik hem brengen dan merk je het verschil wel. De mijne schakelt al bij 1200 toeren over koppel gesproken.
Als je wat ruikt is je lampda kapot.
Ik heb hem geprobeert 235 KM op de teller dus is ook snel genoeg.
Van die motor was maar een geintje is te veel werk om over te bouwen. En als je een thema turbo wilt rijden kost dat inderdaad veel geld een V6 is net zo snel en op zich goedkoper.
Als je wat ruikt is je lampda kapot.
Ik heb hem geprobeert 235 KM op de teller dus is ook snel genoeg.
Van die motor was maar een geintje is te veel werk om over te bouwen. En als je een thema turbo wilt rijden kost dat inderdaad veel geld een V6 is net zo snel en op zich goedkoper.
Maar die van mij is best zuinig: bij vlotte rijstijl met soms alles eruit halen toch 1 op 10. Dus ik denk dat een V6 bij mijn rijstijl (en veel korte afstanden) een stuk duurder in gebruik is.
En een turbo zal toch sneller zijn, misschien moet je meer schakelen, maar da's ook sport
En een turbo zal toch sneller zijn, misschien moet je meer schakelen, maar da's ook sport

Heerlijk zo'n V6, mijn pa heeft een sw turbo 8v en ik nu een 3.0 V6, maar het zijn twee toaal verschillende grootheden, eigenlijk niet vergelijkbaar. Achter die V6 kun je bij wijze van spreken 6 afgeladen paardentrailers hangen en dan rijdt ie zonder morren of stoten weg, inhalen doe je gewoon zonder terug te schakelen, hij knalt wel door, je voelt continue die kracht. De turbo daar en tegen is alleen leuk tussen de 3500 en 5500 toeren (mits het lampje knippert), beneden de 3000 geeft ie eigenlijk niet thuis en boven de 5500 toeren is ie aan het eind van zijn latijn. Maar komt het op een sprintje aan dan legt de V6 het af.
Wat zou je dan moeten ruiken?Ik zit bij mijn turbo met een geweldige stank en vind de oplossing niet zo onmiddelijk.Als jullie raad hebben,stuur maar op.
Marc.
Marc.