Hallo,
Ik ben sind 2 maanden weer's in het bezit van een thema turbo III. Wanneer ik op de snelweg rijd (buitentemp ca. 7 a 8 graden) loopt m'n koelwater niet veel hoger op dan 60 gr. wanneer ik stilsta of in de stad rij loopt deze op tot zo'n ongeveer 70. Toch is bij de koude start de verwarming snel op temp. Weet iemand of de thermostaat te snel opengaat, of koeld de thema van nature een beetje te goed?
Alvast bedankt!
Gerben
watertemp thema turbo type 3
Re: watertemp thema turbo type 3
Dag Gerben!
Allereerst gefeliciteerd met je Thema!
Ikzelf heb een type II Turbo en die heeft precies hetzelfde. Of het nu aan de precisie van de meter ligt of niet, volgens mij is dit normaal. Mijn blok is onlangs gereviseerd, dus dat zal wel kloppen. Hoe zit 't trouwens met je olietemperatuur? Bij mij komt deze normaal ook niet boven de 70 graden; alleen na veel snelwegkilometers blijft ie steken op iets boven de 80 graden.
Groetjes en veel rijplezier toegewenst!
Frank
Allereerst gefeliciteerd met je Thema!

Groetjes en veel rijplezier toegewenst!
Frank
Water lijkt mij goed olie moet als je even stevig door rijdt makelijk over de 100 graden gaan en is goed
Wat een fijne motor trouwens een turbo type 3
veel plezier ermee Rudy
Wat een fijne motor trouwens een turbo type 3
veel plezier ermee Rudy
Ook in mijn 2.0 16V (niet turbo) zijn de temepraturen op de meters vergelijkbaar met de jouwe. Ik dacht eerst aan een defecte thermostaat, maar zo te horen en te zien is het vrij normaal dus....
Bekend euvel bij mijn turbo II, in de winter maak ik van karton een plaat die een deel van de water en olieradiateur's bedekt (even zwart spuiten anders "bekt"het zo fout) en de temperatuur blijft ook in de winter mooi!
Veel plezier van je thema
Machel
Veel plezier van je thema
Machel
Hmm,
ik heb 'ns gehoord dat de temperatuur dicht bij de radiateur wordt gemeten. Misschien s dat de oorzaak.
ik heb 'ns gehoord dat de temperatuur dicht bij de radiateur wordt gemeten. Misschien s dat de oorzaak.
Als de auto binnen niet meer lekker warm wordt is er wel iets aan de hand hoor! Dan is de thermostaat defect (net gehad met m'n V6)