belachelijke prijzen.
Re: belachelijke prijzen.
Ik geloof dat ik het er wel mee eens ben.
Een turbo is ook sneller dan een 8.32
Een LX vraagt ook veel onderhoud dat leer moet goed bijgehouden worden inverband met uidrogen en dus krimpen. Hier mankeert dus bij veel van die auto,s die te koop staan nog al wat aan. Meschien ben ik er wel te precies aan maar bij mij moet hij ook wel goed zijn ik houd niet van half werk.
Een turbo is ook sneller dan een 8.32
Een LX vraagt ook veel onderhoud dat leer moet goed bijgehouden worden inverband met uidrogen en dus krimpen. Hier mankeert dus bij veel van die auto,s die te koop staan nog al wat aan. Meschien ben ik er wel te precies aan maar bij mij moet hij ook wel goed zijn ik houd niet van half werk.
Klopt helemaal. Goed bijhouden en invetten/smeren is het advies. Bij mij was het helemaal top.
Let wel, veel onderdelen van Thema LX zijn net ff wat anders dan bij een gewone Thema.
Let wel, veel onderdelen van Thema LX zijn net ff wat anders dan bij een gewone Thema.
Ik heb ook nooit het verschil kunnen waarderen tussen een LS en een LX, gezien het verschil in prijs. Tuurlijk is een LX mooi, maar voor de helft van de prijs heb je een mooie LS en die rijdt net zo goed...
Interessant, waaraan kun jij zien dat het geen originele LX is?
Ik ben het met je eens. Voor mij is het simpel een 8.32 kan ik niet betalen en vind hem niet fijn rijden (is een beetje patserig )
Ik vind het dasboard van een LX mooi van een 8.32 niet. En jawel een LX rijdt vind ik wel fijner, maar alla kosten kun je beter een ls hebben en rijdt ook goed daar is niks mis mee.
Ik vind het dasboard van een LX mooi van een 8.32 niet. En jawel een LX rijdt vind ik wel fijner, maar alla kosten kun je beter een ls hebben en rijdt ook goed daar is niks mis mee.
Daar gaat i
LS deurpanelen
LS middenconzool
gele bodembekleding inplaats van grijs
Hier heb je het nu een ander dasboard en stoelen is nog geen LX
LS deurpanelen
LS middenconzool
gele bodembekleding inplaats van grijs
Hier heb je het nu een ander dasboard en stoelen is nog geen LX
Okee, bedankt. Ik wist niet dat elke LX grijze vloerbekleding heeft. De deurpanelen zien er inderdaad anders uit. Wat is er anders aan de middenconsole?
Middenconzool niet van leer net als de versnelingspookhoes hij is volgens mij zo te zien ook erg lang.
En de asbak afwerking is ook anders van kleur. Kun je nagaan nu zien we maar een vage foto.
En de asbak afwerking is ook anders van kleur. Kun je nagaan nu zien we maar een vage foto.
De hogere prijs van de LX komt uiteraard door dat prachtige interieur van Poltrona Frau (zeker indien alles in leer is uitgevoerd). Er zijn weinig auto's waarin zoveel handgestickt leer zit. De kwaliteit van het leer is uitzonderlijk. Dit verklaard het enorme prijsverschil tussen de oorspronkelijke nieuwprijs van een LS en een LX (Lancia wilde indertijd er ook geen geld op toeleggen, dus de kostprijs van het interieur was "gewoon" hoog). Een Thema LX waarvan het interieur top is onderhouden is absoluut duizenden Euro's meer waard dan een LS. Diegene, voor wie het LX interieur niet de hoogste prioriteit heeft, is net zo goed af met een LS. Wie echter perse het LX interieur wil hebben betaalt daarvoor, en terecht.
Anders wordt het indien het interieur verwaarloosd is of indien de auto een zelfbouw pakket is geworden. Mooie LXen met weinig kilometers en een top interieur zijn echter schaars. Veel eigenaren hebben niet het onderhoud laten doen dat bij een auto van 85.000 NLG past (even gebaseerd op een LS die technisch indentiek is aan de LX). Ik vind dat 7500 Euro of zelfs 10000 Euro voor een top LX (technisch/interieur) geen geld is. Het feit dat de buitenwereld daar niets van ziet....so what !...jij zit lekker met je billen op de stoelverwarming te genieten van het uitzicht.
Een 8.32 rijdt geweldig, is als beleving vele malen intenser dan welke thema dan ook. Een turbo mag dan sneller zijn (gevoelsmatig of in werkelijkheid), Lekker terugschakelen en remmen op de motor om vervolgens weer door te "janken" naar 7000 toeren is er niet bij. Zelfs de 3.0 V6 is wat dat betreft de prefereren motorisering (persoonlijke mening!). Daarbij komt dat turbo's sneller neigen tot zelf distructie (gebroken distributie !). Een 8.32 is wellicht wat zwaar in de neus, maar voor wie hard de bochten door wil....men kope een Integrale.
Alle Thema's , zonder uitzondering, zijn gemaakt om comfortabel van A naar B te rijden.
Ps. Ik zie trouwens niet dat het dashboard van een 8.32 niet mooi zou zijn en dat van een LX wel
Anders wordt het indien het interieur verwaarloosd is of indien de auto een zelfbouw pakket is geworden. Mooie LXen met weinig kilometers en een top interieur zijn echter schaars. Veel eigenaren hebben niet het onderhoud laten doen dat bij een auto van 85.000 NLG past (even gebaseerd op een LS die technisch indentiek is aan de LX). Ik vind dat 7500 Euro of zelfs 10000 Euro voor een top LX (technisch/interieur) geen geld is. Het feit dat de buitenwereld daar niets van ziet....so what !...jij zit lekker met je billen op de stoelverwarming te genieten van het uitzicht.
Een 8.32 rijdt geweldig, is als beleving vele malen intenser dan welke thema dan ook. Een turbo mag dan sneller zijn (gevoelsmatig of in werkelijkheid), Lekker terugschakelen en remmen op de motor om vervolgens weer door te "janken" naar 7000 toeren is er niet bij. Zelfs de 3.0 V6 is wat dat betreft de prefereren motorisering (persoonlijke mening!). Daarbij komt dat turbo's sneller neigen tot zelf distructie (gebroken distributie !). Een 8.32 is wellicht wat zwaar in de neus, maar voor wie hard de bochten door wil....men kope een Integrale.
Alle Thema's , zonder uitzondering, zijn gemaakt om comfortabel van A naar B te rijden.
Ps. Ik zie trouwens niet dat het dashboard van een 8.32 niet mooi zou zijn en dat van een LX wel
Geen enkele Lx met 235.000 klm is het bedrag van 7500,00 euro waard. Het wordt anders met klm van onder een ton.