Grrrr....Nog steeds elektronica-probleempjes

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Frank Martens

Grrrr....Nog steeds elektronica-probleempjes

Unread post by Frank Martens »

Geachte denktank....

Vandaag heb ik de massapunten onder de motorkap opnieuw aangesloten; netjes alle kabeltjes gestript, connectortje eraan, vastgesoldeerd alles vetvrij gemaakt en aangesloten. Maar nog steeds doet mijn stadslicht (+achterlichten+dashboardverlichting) het alleen als ik m'n mistlampen voor aanzet...Het enige wat nu is verbeterd is dat het lampje van m'n grootlicht nu fatsoenlijk werkt. Wel ben ik natuurlijk blij met de wetenschap dat alles nu (hoogst-)waarschijnlijk goed zit met de massapunten. De massapunten in de kofferbak zien er als nieuw uit en de stekkers maken goed contact, dus dat laat ik liever maar zitten zolang. Weet iemand misschien nog iets anders waar het aan zou kunnen liggen? Ik ga iig nog ff het schakelaartje van de dashboardverlichting onder de spreekwoordelijke loep nemen, misschien dat dat kan helpen....maakt sowieso niet zo goed contact.

En nog iets: In de klokkenwinkel (linksonder, naast het ABS controlelampje) zit een lampje met daarop "max" en dan een turbine-symbooltje. Volgens de handleiding zou dit aan moeten gaan wanneer de maximale turbodruk wordt bereikt, maar dit is dus niet het geval. Het lampje zelf is goed.....heb ik vervangen nl. Any thoughts?

Dank voor alle reacties!
Ronald

Re: Grrrr....Nog steeds elektronica-probleempjes

Unread post by Ronald »

Dat van dat lampje voor de max. overdruk klopt, dat had volgens mij alleen type 1.

Tja die verlichting... Kijk eerst eens even of alles nog redelijk origineel is. Bij mijn type 3 heeft de vorige eigenaar de parkeerlichten als stadslicht geschakelt en de stadslichten bij het dimlicht. Verder weet ik dat bij bepaalde Thema,s het dimlicht uit gaat als je het contact uit zet en bij andere weer niet. Stads licht blijft het wél doen zonder contact. Rare jongens, die Italianen... Ik zou als ik jou was de kappen rond de stuurkolom er eens even af halen, en kijken wat je daar tegen komt. Ook heb ik al een paar keer mee gemaakt dat de zekeringen bak, ehh, confused was... Inwendig zat er dan het een en ander fout. Ze zitten dicht geseald, maar met een beetje peuteren krijg je hem open. Makkelijker is het om hem een keer te wisselen met een andere auto...
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”