Stationair toerental

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Marco

Stationair toerental

Unread post by Marco »

Hi,

ik zit nog met een vervelend probleem en moet morgen vertrekken op reis!

Het stationair toerental van m'n dedra 2.0ie (93) gaat soms voor enkele seconden (1 tot 10) tot de 2.500 toeren/min...gebeurd willekeurig....net merkte ik ook dat het probleem tijdens het rijden bestaat.maw ik laat gaspedaal los en auto blijft verder rijden?

Wie weet de oorzaak? (Geen tijd om wagen naar garage te brengen)

Alvast bedankt!
Autobedrijf de Linge

Re: Stationair toerental

Unread post by Autobedrijf de Linge »

Beste dedra rijder,

Als het toerental spontaan iets omhoog gaan dwz naar 2500 toren dan moet dit meestal worden gezocht in de gasklep potmeter. Want +/- 2500 toeren is een soort nood programma
Dus controle stekker verbinding potmeter op gasklephuis en bij geen resultaat deze hoogstwaarschijnlijk vervangen. ps controle: als de stekker van de VAR\Eklep wordt losgenomen dan moet het stationair
toerental +/- 800 toeren gelijk blijven, zakt het toerental dan juist afstellen via omloopschroef op gasklephuis.

Veel succes

J.Vermeulen
ronald

Re: Stationair toerental

Unread post by ronald »

ik heb zelf een delta turbo die deed het ook de ene keer wel de andere keer weer niet als ik een knopje van de kachel in drukte was het weer goed ik weet nog steeds niet wat het was als het weer gebeurt druk ik de kachel knop weer in en dan is het weer goed ik weet niet precies wat voor knop het was als het weer gebeurt moet je gewoon even proberen
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”