Mijn schoonzoon heeft vorige week een Lybra 1.8 stationwagen uit 2000 gekocht. Een heerlijk rijdende auto met wat gebruikssporen, maar dat mag ook wel voor een acht jaar oude auto. Eén van de gebruikssporen is een beschadiging aan de kap van de rechter buitenspiegel. Mijn vraag is of de kunststof kap los te krijgen is. Het lijkt er op dat je de kap er af kunt schroeven of klikken.
Ook wil ik de mistlampen in de voorbumper vervangen. Ik heb de schroeven van de bumper verwijderd: 3 onder de motorkap, de schroeven aan de onderzijde en enkele parkers aan de rand van het spatbord bij de voorwielen. De bumper gaat er (nog) niet af, ben ik wat vergeten?
Alvast bedankt,
Hans
buitenspiegel
Re: buitenspiegel
Waarom haal je de bumper eraf voor de montage van mistlampen? Je kunt de mistlampen gewoon uit de bumper halen.
Vlak achter de mistlampen zit allerlei leidingen etc. (vooral aan de bestuurderskant) waardoor ik het lamphuis niet los kan schroeven.......of zie ik iets over het hoofd?
Hans
Hans
Ik heb eens een mistlamp laten vervangen (ook bestuurderskant) omdat er een barst in het glas zat. Heb toen even in de garage gewacht. Ze waren met een kwartiertje al weer klaar. De kunststof plaat onder de motor moest even los en dan konden ze al bij de schroefjes. Wel gebruikten ze een brug om er gemakkelijk onder te komen.
Het klopt dat je de bumper er (nog) niet af krijgt. In het binnenscherm zitten nog een paar schroeven die van boven naar beneden de bumper vasthouden. Je bent er wel bijna: je moet de koplampen er eerst uit halen. Stekkers er uit. 2 (grote) schroeven per lamp aan de radiatorzijde losdraaien en de units er horizontaal uitschuiven. Vervolgens kan je via de koplampgaten de schroeven die de bumper nog vasthouden verwijderen. PS: de schroeven van de koplampen met beleid losdraaien want de messingschroefdraad waar de schroef in zit is in de koplamp geperst en kan soms met vastzittende schroef mee gaan draaien. Dat kan je oplossen door de bout van het tapbusje af te zagen met een zaagje vanuit de motorzijde. Ik had hetzelfde probleem en was bang dat mij dat een nieuwe koplampunit zou kosten. Je kan de koplamp naderhand echter gewoon weer met een forse parker door het oude schroefgat in het kunstof huis vastzetten. Aan de slag!