Tankklep niet open

Discussie en vraagbaak over Lybra
Jan

Tankklep niet open

Unread post by Jan »

Beste Lancisti,
Sta ik met mijn Lybra 1.9JTD SW bij de pomp, gaat de tankklep niet open.
Ik dacht dat het misschien aan de sleutel lag, dus snel naar huis ander sleutel geprobeerd, maar nog steeds geen tankklep open. Moet er wel bij zeggen dat de afstandsbediening bij beide sleutels niet meer werkt.
Het boekje erbij gepakt. Daarin staat dat wanneer de tankklep niet open gaaat er een lusje is in de bagageruimte rechts in het vak (van de subwoofer). Ik dus hoopvol de klep van het subwoofervak openen, maar geen lus te bekennen. Met veel moeite een deel van mijn hand in de opening links naasr de subwoofer gekregen, maar ook daar geen lus gevoeld.

Tanklampje brandt al, dus er moet getankt worden. De gang naar de dealer (Auto Halan) zal nog wel lukken, maar ik maak liever geen kosten.

Heeft iemand enig idee dit probleem op te lossen en/of waar dat lusje te vinden is ?
Gaarne jullie reactie.
Alvast bedankt en groet.
Jan
Jan

Re: Tankklep niet open

Unread post by Jan »

Inmiddels heb ik de klep met wat WD40-spray kunnen openen.
Toch ben ik benieuwd, voor het geval weer voorkomt, waar dat lusje gevonden kan worden.
damir

Unread post by damir »

Ik heb het ook een keer gehad en bij het station in het boekje opgezocht, maar er zou inderdaad rechts in het compartiment een touwtje moeten zitten waar je aan kunt trekken. Hiermee schiet het slotje van de tankklep open.

Misschien dat het ooit eens een keer al gebruikt is en het touwtje is afgebroken? Het zou namelijk inderdaad aan de rechterzijde moeten zitten..
Marc

Unread post by Marc »

Het touwtje zit er wel maar je zegt zelf al dat je een subwoofer hebt, en daar zit het touwtje achter, want de subwoofer wordt later ingebouwd. Succes met zoeken want hij zit er echt!!!!!

Gr. Marc
Gerard

Unread post by Gerard »

Hallo Jan.

Ook ik heb dit met mijn Lybra 2.4JTD Sw al eens mee gemaakt.
Mijn vraag is aan jou: Toen jij wou gaan tanken vroor het toen ook.
Bij mij is het zo, als het vriest wil de tankklep niet altijd open.
Dit heeft volgens mij te maken met vocht/vuiligheid in het huis
waar het pinnetje zit wat de tankklep opend.
Ik heb het met silliconen olie ingesmeerd en nog géén last weer
van gehad. Doe het eens per maand.

M.V.G.

Gerard
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”