hallo, ik heb net een Lybra gekocht. Vind het echt een fantastische auto, alleen vind ik wel dat mijn Lybra erg deint, na bv. een verkeersdrempel of iets dergelijks. de auto beweegt erg van links naar rechts. Ik dacht zelf aan de schokdempers, maar volgens de monteur zijn die OK: de Lybra komt nl. niet los vd grond na een heuveltje die je met snelheid neemt.
Is dit inherent aan een Lybra, of zou er wat mee aan de hand zijn?
gr. Marc
deinen
Re: deinen
Gefeliciteerd met aanschaf Lybra maar dit is niet oke. Denk aan bandenspanning !! of je schokbrekers zijn echt op.
r.Martin
r.Martin
Hebben hier een Lybra SW uit 2002, die doet van alles maar deinen absoluut niet. Hij rolt wel als je stevig door een bocht gaat (oprit naar snelweg met 80+ gaat de dame op 1 oor, maar hell, onze Kia deed dat al bij 40 km/u).
Ik zou inderdaad banden verdenken en zeker ook de schokdempers door een ander bedrijf laten nakijken...
Ik zou inderdaad banden verdenken en zeker ook de schokdempers door een ander bedrijf laten nakijken...
Het vervangen van de schokdempers zal het deingedrag van de auto niet echt oplossen. Het is bekend dat ook Alfa 156 2.4 JTD's hetzelfde probleem hebben. Alleen als je zwaardere shocks monteert (uitgaande slag moet meer gedempt worden) zal het probleem gedeeltelijk opgelost zijn want ook de veren van een Lybra zijn geconcepieerd voor een comfortabel rijgedrag. Ik had dezelfde klachten en heb toen een verlagingsset (-2 cm) met progressieve veren laten monteren van H&R. (Eibach sets voor SW's zijn uitverkocht)
Deze set maakt de auto veel comfortabeler, slaat niet meer door bij zware belading, reageert rustiger en directer op koerswijzigingen en heeft een fantastische wegligging gekregen. Met name het onderstuur en overhangen in bochten is verdwenen. Deze zomer de Chianti route mee gereden en was verbaasd dat je met een Lybra zulke hoge bochtsnelheden kon bereiken. Het is er een betere auto mee geworden.
Deze set maakt de auto veel comfortabeler, slaat niet meer door bij zware belading, reageert rustiger en directer op koerswijzigingen en heeft een fantastische wegligging gekregen. Met name het onderstuur en overhangen in bochten is verdwenen. Deze zomer de Chianti route mee gereden en was verbaasd dat je met een Lybra zulke hoge bochtsnelheden kon bereiken. Het is er een betere auto mee geworden.
Goedendag,
Reinoud heeft gelijk, ik heb zelf een lybra sw 2.4jtd met automatische niveauregeling.Dit maakt de auto (onbeladen) aan de achterzijde erg hard maar de voorzijde daarentegen is slap.Dit maakt, dat de auto nogal over zijn vooras wegglijd bij het nemen van een bocht, zeker wanneer je wat sportief rijd.De lybra is een ietwat deinerige auto (niet echt goed nederlands, sorry) en is dan ook niet sportief te noemen.Hiervoor had ik een Dedra sw en daarmee kon je bijna haaks de bocht om, in het begin heb ik hier bij de lybra erg aan moeten wennen.
Ik weet niet wat voor auto je hiervoor had, maar wellicht een wat sportievere of harder afgeveerde auto.
Reinoud heeft gelijk, ik heb zelf een lybra sw 2.4jtd met automatische niveauregeling.Dit maakt de auto (onbeladen) aan de achterzijde erg hard maar de voorzijde daarentegen is slap.Dit maakt, dat de auto nogal over zijn vooras wegglijd bij het nemen van een bocht, zeker wanneer je wat sportief rijd.De lybra is een ietwat deinerige auto (niet echt goed nederlands, sorry) en is dan ook niet sportief te noemen.Hiervoor had ik een Dedra sw en daarmee kon je bijna haaks de bocht om, in het begin heb ik hier bij de lybra erg aan moeten wennen.
Ik weet niet wat voor auto je hiervoor had, maar wellicht een wat sportievere of harder afgeveerde auto.