Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen. Ben nl. niet zo technisch..maar ik denk dat het wel gaat lukken aangezien het niet over een motoronderdeel gaat.
Mijn Lybra stond weer trouw op me te wachten in al haar pracht zoals altijd:
Toen ik instapte echter stond de doorgaans goed weggewerkte asbak wagenwijd open terwijl ik 'm nooit gebruik!
Ik keek nog ff op die heerlijke achterbank van me of er niet toevallig een rokende dakloze z'n roes uit lag te slapen. Maar nee...stille kracht dan?
(Nu ter zake dan..)
De asbak zit vast met 2 schroeven dus die was zo open. Het frame waar de asbak in hangt heeft bovenop een vastgeschroefd dun plastic (!) stangetje/pal waar een naar bendeden wijzend lipje aan hoort te zitten die de asbak na het aandrukken op z'n plek hoort te houden doordat het in een gaatje valt. Het type kunststof deed me denken aan van die slappe speelgoed soldaatjes die je vroeger kon kopen en zelf kon opschilderen. Daar is niet lang over nagedacht zeg maar..
Die is dus spontaan afgeknapt na een levensduur van 8 jaar.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen of kan iemand me helpen aan een andere asbak of aan het betreffende kleine onderdeel?
bvd en met vriendelijke groet,
Mattia Mariani
info@marianiart.nl
asbak palletje met een lipje..
Re: asbak palletje met een lipje..
Exact hetzelfde probleem, maar niet kunnen oplossen. Nieuwe asbak kost EUR 120 ex BTW. Ik rij nu dus al een jaar met open asbak. Info welkom.
Zo zie je maar weer dat elk zwakte punt voor zowat alle Lybras geldt..gelukkig zijn dat er niet veel.
Een open asbak is natuurlijk prut in zo'n mooie nette wagen. Ik zal u daarom op de hoogte houden. De mijne staat momenteel dus ook open.
Toch zwak dat ze je niet op een andere manier willen helpen vind ik ergens.
Als ik er niet uitkom trouwens, ga ik zelf een vervangende constructie bedenken.
Een open asbak is natuurlijk prut in zo'n mooie nette wagen. Ik zal u daarom op de hoogte houden. De mijne staat momenteel dus ook open.
Toch zwak dat ze je niet op een andere manier willen helpen vind ik ergens.
Als ik er niet uitkom trouwens, ga ik zelf een vervangende constructie bedenken.
Hallo beste Lybra rijders.
Idd is het rijden met een wagenwijd openstaande asbak geen leuke optie.
Misschien heb ik er eentje voor jullie. Bel eens met Geuzendam in Almelo die heeft
heel veel onderdelen los op voorraad, zou zomaar kunnen dat die er twee heeft liggen.
Mailen kan natuurlijk ook: info@geuzendam.nl
Succes en nog veel fijne jaren met de Lybra.
Groet Gerard B
Idd is het rijden met een wagenwijd openstaande asbak geen leuke optie.
Misschien heb ik er eentje voor jullie. Bel eens met Geuzendam in Almelo die heeft
heel veel onderdelen los op voorraad, zou zomaar kunnen dat die er twee heeft liggen.
Mailen kan natuurlijk ook: info@geuzendam.nl
Succes en nog veel fijne jaren met de Lybra.
Groet Gerard B
Hoi,
Bij mij hetzelfde,
Heb vorig jaar op de een of andere manier (ik weet echt niet meer precies hoe) een schroef vanaf de andere kant erin gezet en op de maat gemaakt van het palletje.
Een beetje freubelen dus.
Tot nu toe suc6 het werkt nog steeds.
Dus ben je handig, dan moet het lukken
Mvgr. Justin
Bij mij hetzelfde,
Heb vorig jaar op de een of andere manier (ik weet echt niet meer precies hoe) een schroef vanaf de andere kant erin gezet en op de maat gemaakt van het palletje.
Een beetje freubelen dus.
Tot nu toe suc6 het werkt nog steeds.
Dus ben je handig, dan moet het lukken
Mvgr. Justin