Ik kan jullie zeggen dit gaat SUPER zoals in een eerder topic hier op het forum is uitgelegd!
Eerst heb ik even gekeken of bij mijn Lancia Lybra 1.9 SW 2000 (nov) de benodigde stekker
aanwezig was in de stuurkolom.
Daarna heb ik bij de Firma Tuynder (Lancia en Alfa onderdelen) in Nootdorp het Cruise Control
hendeltje van een Alfa 156 besteld voor 60,86 euro incl. btw (deze kost bij een Alfa dealer 88 euro)
Art.nr. 156047955.
Na een week werd ik netjes gebeld dat het binnen was en heb het onderdeel opgehaald. Je kunt het ook laten verzenden als je wilt.
Daar ik in de onderste kap van de stuurkolom de schroeven voor het vastzetten nog niet had terug gedaan
kon ik mijn cc-hendeltje voor de deur al in de aanwezige stekker prikken. Met het hendeltje nog bengelent
aan de stuurkolom terug naar de snelweg gereden en zodra ik daar op was meteen geprobeerd. En ja het werkte meteen.... de cc doet alles, snelheid verhogen met de plus en verlagen met de min, bij extra gas geven en weer loslaten de ingestelde snelheid weer oppakken, bij remmen of koppeling gebruiken
de cc uitschakelen en met de recal knop de laatst ingestelde snelheid weer oppakken.
Kortom het aansluiten is een fluitje van een cent en werkt super!!!!
Thuisgekomen netjes alles gemonteerd zoals hier in een eerder topic vermeld staat.
groeten Ron
Cruise Control inbouwen
-
GerritH
Re: Cruise Control inbouwen
Dat heb ik ook gedaan. Werkt inderdaad prima. Op een 1.9 jtd SW uit 2003.
-
Jonathan
Vandaag heb ik ook een cruise control ingebouwd. Alleen als ik het Alfa hendeltje op ON zet komt er geen CRUISE op de tellers op het dashboard te staan. is dit altijd zo of komt er alleen CRUISE op de teller te staan als er af-fabriek een cruise control is ingebouwd. werkt overigens perfect.
Jonathan
Jonathan
-
jackreinink
kan dit ook bij een 1800 sw benzine
jack
jack
Bij mijn vorige Lancia 1.8LX sedan kon ik het hendeltje helaas niet inbouwen.
Maar je kan het zo controlleren door de onderkap onder het stuur weg te schroeven. Zit de plug er niet dan is het duidelijk.
Je kan ook bij de motor kijken. Zit er geen elektronisch gasklephuis (maar een mechanische) dan kan het zoiezo niet.
Mocht je hem wel kunnen inbouwen? Ik heb nog zo'n ongebruikt hedeltje liggen tegen elk aannemlijk bod.
Mvg
Dirk
Maar je kan het zo controlleren door de onderkap onder het stuur weg te schroeven. Zit de plug er niet dan is het duidelijk.
Je kan ook bij de motor kijken. Zit er geen elektronisch gasklephuis (maar een mechanische) dan kan het zoiezo niet.
Mocht je hem wel kunnen inbouwen? Ik heb nog zo'n ongebruikt hedeltje liggen tegen elk aannemlijk bod.
Mvg
Dirk