Lancia Lybra loopt niet meer op benzine en gas

Discussie en vraagbaak over Lybra
Damir

Lancia Lybra loopt niet meer op benzine en gas

Unread post by Damir »

Goedemiddag,

Wellicht dat iemand een tip heeft voor een probleem met mijn Lancia Lybra 1.8 uit 2001.

De auto heeft een fabrieksingebouwde LPG installatie. De laatste maanden geeft deze enkele kuren. Op een gegeven moment wilde de auto na +- 1 minuut rijden niet meer rijden op zowel gas als benzine. Stilstaand draaide de motor op benzine goed, maar als je wegrijd begint de motor in te houden. Op gas stottert de motor ook bij stilstand net alsof hij op 3 cilinders draait. Destijds heb ik de auto naar de garage gebracht, waar een computer storing is geconstateerd. Na het resetten van de computer werkte alles weer naar behoren.

Op een gegeven moment +- 1 jaar later reed de auto niet meer op benzine en wel op gas. Opnieuw de computer gereset en het werkte weer. Een aantal maanden later was het ondersom en reed de auto niet meer op gas, maar wel op benzine -> computer gereset en het werkte weer.

Nu werkt het op geen van beiden meer en is het probleem hetzelfde als 1 jaar geleden. Een reset werkt nu ook niet meer.

Ik vraag me of iemand wellicht weet wat dit probleem zou kunnen zijn??

Alvast bedankt voor een reactie!
Damir

Re: Lancia Lybra loopt niet meer op benzine en gas

Unread post by Damir »

Voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft/krijgt:

De auto is voor nader onderzoek inmiddels bij de dealer geweest, waar een defecte luchtmassameter is geconstanteerd. De vervanging hiervan zou het probleem moeten oplossen!
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”