Beste Lybra liefhebbers,
Helaas heb ik wat problemen met mijn verlichting.
Mijn rechter achterlamp doet het niet meer en een rechter voorlamp doet het ook niet meer.
Grootlicht, stadslicht doet het wel.
Klopt het dat dimlicht uit 2 lampen bestaat? Want 1 van deze 2 is defect...
Weet iemand misschien of er extra zekeringen zitten en waar deze geplaatst zin voor de verlichting. Want
de zekeringen onder het stuur zijn heel. Worden de rechter en linker lichten via een appart relais geschakeld en waar zitten deze?
Mvg
Dirk
Voor en achter licht bestuurders kant defect
Re: Voor en achter licht bestuurders kant defect
Voor is de lamp absoluut heel (door gemeten). Daarnaast zou het mij zeer verwonderlijk lijken dat de achter lamp en voor lamp in serie zouden staan. Dus denk ik aan een zekering of kapot relais.
Maar waar zitten de desbetrevende zekeringen? en waar zitten de relais?
Mvg
Dirk
Maar waar zitten de desbetrevende zekeringen? en waar zitten de relais?
Mvg
Dirk
Dirk,
Heb je spanning op je achterlicht ???
Als het stadslicht wegvalt aan 1 kant dan het ook voor moeten gebeuren kruislings.Dan is het een zekering!
Voor moet het echt een lamp zijn. Heb je de goeie wel gemeten niet per ongeluk het GROOT licht?
Gr.Martin
Heb je spanning op je achterlicht ???
Als het stadslicht wegvalt aan 1 kant dan het ook voor moeten gebeuren kruislings.Dan is het een zekering!
Voor moet het echt een lamp zijn. Heb je de goeie wel gemeten niet per ongeluk het GROOT licht?
Gr.Martin
Bedankt voor je antwoord.
De uiteindelijke oplossing was een los achterlichtje.
Ik was totaal op het verkeerde been gezet. Ik had namelijk het beruchte voor stadslichtje vervangen. Deze deed het meteen. Maar een andere voorlamp (waarschijnlijk dim) hield er mee op. Doordat Ik voor bezig geweest was, zocht ik het probleem in mijn voor koplamp, of in de zekeringen / relais. Dat tegelijkertijd mijn achter lampje los was gaan zitten was puur toeval.
Gr. Dirk
De uiteindelijke oplossing was een los achterlichtje.
Ik was totaal op het verkeerde been gezet. Ik had namelijk het beruchte voor stadslichtje vervangen. Deze deed het meteen. Maar een andere voorlamp (waarschijnlijk dim) hield er mee op. Doordat Ik voor bezig geweest was, zocht ik het probleem in mijn voor koplamp, of in de zekeringen / relais. Dat tegelijkertijd mijn achter lampje los was gaan zitten was puur toeval.
Gr. Dirk