Winterproblemen?

Discussie en vraagbaak over Lybra
Nico

Winterproblemen?

Unread post by Nico »

Hallo Lybra-rijders,
het is aardig koud geweest en ik ben benieuwd naar jullie winterproblemen.
Mijn Lybra (1.8 2001) heeft zich redelijk goed gedragen met uitzondering van de centrale deurvergrendeling.
Deze ging eerst na het openen direct weer dicht en later helemaal niet meer open.
Het lukte nog wel om één portier gewoon met de sleutel te openen en met het stijgen van de temperatuur zijn alle klachten weer verdwenen.
Koude start was goed met soms alleen een abnormaal hoog stationair toerental.
Gelukkig rijd hij nu weer als van ouds, prima dus!!

Prettige feestdagen...

Nico
Ron

Re: Winterproblemen?

Unread post by Ron »

Bij mij ook problemen met de centrale vergrendeling. Direct na openen springt de zaak weer op slot maar als ervaren Lybra rijder kan je het zo timen dat je voor ie weer op slot springt net het portier openmaakt ;-)
Maar ja, dan kan je met zo'n dure auto de knopjes voor je passagiers met de hand open gaan zitten maken, alsof je een Lada rijdt...

Na een week parkeren in de kou op P3 bij Schiphol was starten (2.4 JTD) ook even spannend maar dat ging eigenlijk best wel goed. Toen we eenmaal reden leek alles weer normaal behalve dat de zijruit vastgevroren zat en niet meer electrisch open wilde.

Ach, onze Lybra, het is een Italiaan, ze zijn misschien niet gebouwd voor voor de kou. En dan, de komende week wordt het zachter en zijn de problemen ook weer weg. Wat nog overblijf is het leuke (nou ja leuke) waarschuwingsbelletje voor lage temperaturen. Een leuke Kersttingel zullen we maar zeggen!

Buon Natale e tantissimi auguri per il nuovo anno a tutti!

Ron
Edward

Unread post by Edward »

Geen enkel probleem gehad met mijn Lybra 2.0 en in deze tijd waardeer je die stoelverwarming wel bij het wegrijden.

Goede dagen en een nog beter nieuwjaar nu vandaag bekend werd dat de Delta HPE volgend jaar juni op de markt komt. Eens kijken of die de Lybra kan vervangen.

http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/ ... post-12650

http://www.worldcarfans.com/9071223.007 ... neva-debut

Edward
Demeer

Unread post by Demeer »

Hey lybristi,

welke problemen? Mijn Lybra jtd 2002 heeft een week in de vrieskou gestaan en startte als een Japanner (nog steeds eerste accu).
Voor de rest leest ie soms slecht mijn sim-kaart van de ingebouwde telefoon als ie kou heeft en that's it.

Groeten,

Davy
J de Jager

Unread post by J de Jager »

Geen problemen alleen dat wanneer de auto koud is er een irritant rammeltje in het linkerportier is te horen. Bij warme auto is dit verdwenen.

1.9 jtd
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”