motor regeling in de war

Discussie en vraagbaak over Lybra
Ruud

motor regeling in de war

Unread post by Ruud »

mijn lybra 1800 uit 2001 heeft sinds kort het volgende probleem: stationair schommelt het toerental tegen afslaan aan. beetje gas geven lijkt de moror eerst te verdrinken en dan schiet het toerental omhoog. het is bijna niet mogelijk het toerental gelijk te houden met het gaspedaal. iets gas terug en het toerental duikt omlaag (als of de motor afslaat). bij constante snelheid doet de motor dat ook, dus iets gas terug bijvoorbeeld omdat je iets moet afremmen bij druk verkeer, en de auto bokt bijna. het vreemde is echter dat het probleem er niet constant is. even later kan de motor prima afremmen bij gas los en draait dan ook weer mooi stationair. weer even later kan het probleem zich zo weer voor doen.

De computer heeft geen error codes geregistreerd, in de garage vermoed men een slecht werkende luchtmassameter, maar is er niet zeker van. die LMM is voor dit type nog al duur om het te proberen.

heeft iemand hier ervaring mee? kan ik ergens tegen een redelijke prijs een LMM verkrijgen? of heeft iemand suggesties om uit te sluiten dat het de LMM is?

bedankt,

ruud
Atse

Re: motor regeling in de war

Unread post by Atse »

Het lijkt op een probleem met de LMM. Ik heb dat met een andere benzine auto (Mitsubishi) ook eens gehad. Je kunt de stekker van de LMM eens lostrekken en kijken of het motormanagement in noodbedrijf gaat. Is het dan beter, dan weet je waar het aan ligt.
Ik heb de LMM van mijn 2.4 jtd ook al eens laten vervangen, terwijl de garage zei dat het daar niet aan lag (te weinig vermogen). Geen storing op de computer en de monteur zei dat de LMM ineens stuk gaat, niet geleidelijk. Op mijn verzoek toch vervangen en de Lybra "trok de klinkers weer uit de weg", zo melde de monteur mij.
Martin

Unread post by Martin »

Ben bang dat gasklephuis( stappenmotor) kapot is!!!
Jos

Unread post by Jos »

Ik heb anders nog een LMM liggen voor een 1900 JTD. ik weet niet of het dezelfde is.

gr Jos
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”