Heb ik net een retourtje Spanje achter de rug,
mijne lybra 1,9 JTD 2001 liep perfect.!
In Nederland nog een laatste keer tanken, bij het wegrijden was ineens het vermogen weg.
Tot 3.000 toeren is er niemand thuis, daarboven gaat het redelijk.
Nu heb ik van alles gelezen op het forum over EGR en Luchtmassa meters.
Maar ik kon nergens terugvinden waar deze precies zitten.
Nu heb ik boven het luchtfilter een stekkertje losgetrokken van ( volgens mij is dit de Luchtmassa meter )
Net zo weinig vermogen alleen. alleen haperde hij iets bij het stijgen in toeren.
Dit deed hij met stekker erin langzaam maar wel soepel.
Is het de LMM wat ik los het getrokken?
en waar zit precies de EGR?
Of is het misschien iets anders.
Gr Jos
Vermogen valt weg
Re: Vermogen valt weg
Hoi,
controleer even je vacuumslangetjes vanaf je turbo. als daar ergens een scheurtje in zit mis je idd een hoop vermogen.
gr. rvj
controleer even je vacuumslangetjes vanaf je turbo. als daar ergens een scheurtje in zit mis je idd een hoop vermogen.
gr. rvj
Ik heb zojuist de LMM vervangen.
Hij loopt iets beter maar nog lang niet als vanouds.
Er komt ook veel roet uit de uitlaat
Ik zal de slangetjes eens nalopen. nog meer ideeen.
gr Jos
Ik heb een keer een klein scheurtje in de dikkere rubberen buis die naar het inlaatspruitstuk gehad, hierdoor was de turbodruk weg en ook het vermogen.
Koste maar een paar euro om het de buis te vervangen.
zal het turbo gedeelte maar eens geheel nakijken, kan natuurlijk ook ergens anders zitten.
succes
Is de ERG, de cilinder die rechts achter het motorblok zit.
Vanuit de Turbo gaat wame lucht naar de motor en via de cilinder naar de motor. Op de linkerzijde zit een connector.
Als dit de EGR is, waar kan ik 'm open maken en hoe maak ik 'm schoon. ?????????
Bij het starten van de motor beweegt er een cilinder die vastzit aan de turbo.
Waar is deze klep/cilinder voor.
Jos
Vanuit de Turbo gaat wame lucht naar de motor en via de cilinder naar de motor. Op de linkerzijde zit een connector.
Als dit de EGR is, waar kan ik 'm open maken en hoe maak ik 'm schoon. ?????????
Bij het starten van de motor beweegt er een cilinder die vastzit aan de turbo.
Waar is deze klep/cilinder voor.
Jos
Als de klep vast staat, staat ie dan open of dicht?
Volgens mijn beredenering zou de klep volledig open staan en op die manier constant uitlaatgassen de motor in pompen.
Als de klep helemaal dicht zou zitten dan begrijp ik niet waarom sommige de EGR juist afdoppen.
gr Jos
Volgens mijn beredenering zou de klep volledig open staan en op die manier constant uitlaatgassen de motor in pompen.
Als de klep helemaal dicht zou zitten dan begrijp ik niet waarom sommige de EGR juist afdoppen.
gr Jos
EGR afgedopt
Ik heb zojuist de verbinding tussen de EGR en het blok afgedicht met een metalen plaatje.
Het vermogen is weer terug, de eerste kilometers braakt ie nog veel roet uit maar even flink doorgassen geen roet meer te zien.
Het vermogen is weer terug, de eerste kilometers braakt ie nog veel roet uit maar even flink doorgassen geen roet meer te zien.