HELP ik word er niet goed van!!!!!!!!!!!!!

Discussie en vraagbaak over Lybra
Marc

HELP ik word er niet goed van!!!!!!!!!!!!!

Unread post by Marc »

Hallo mede lybra(st)rijders. Mijn Lybra 1.8 SW uit 2000 start soms in 1 keer perfect en de andere keer moet ik er 10 tot 15 keer over doen. Maar dan start hij wel moeiteloos en slaat in 1 sec. aan. Wat kan het probleem zijn? Ik heb alles al vervangen zoals luchtfilter en bougies+kabels maar het probleem blijft. Als ik echt ergens niet goed van word is dit het wel . Lekker cruissen met de Lybra en dan die ellende. Al twee jaar in bezit van deze auto zonder problemen en dat wil ik nog graag zo houden.
HELP................
Giancarlo

Re: HELP ik word er niet goed van!!!!!!!!!!!!!

Unread post by Giancarlo »

Volgens mij stond eerder in dit forum hier al iets over..
Alessandro

Unread post by Alessandro »

lijkt me op een fasesensor die niet meer goed werkt , al eens eerder in de werkplaats gehad. sensor vervangen en alles was weer goed
Saluti Alessandro
Marc

Unread post by Marc »

Probleem is opgelost. Het was de code van de sleutel die niet herkent werd, waardoor de brandstofpomp werd afgesloten. Lekker hoor die anti-diefstalbeveiliging behalve als deze in werking treed als je zelf weg wil.
In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Gr. Marc
Andres

Unread post by Andres »

Ik heb precies hetzelfde probleem, soms start hij in een keer, soms moet ik wel 5 of 6 keer starten.
Alleen bij mij start hij met beide sleutels niet, hij vonkt wel ben ik achter gekomen. Wat heb jij vervangen?
ps Code geeft geen fout aan bij de diagnosekast bij de dealer. Het lampje gaat ook gewoon aan/uit.

gr. Andres
Marc

Unread post by Marc »

Controleer of je brandstofpomp werkt. Ik heb voor de zekerheid de bougies (waren erg slecht) en het luchtfilter(ook vuil) vervangen en na de diagnosetest en resetten van de foutmelding start hij weer vlekkeloos.Controleer voor de zekerheid ook de sensoren waar eerder over geschreven is. Verder zou ik het niet weten.

Gr. Marc
Andres

Unread post by Andres »

Bij jouw lag het toch aan de startblokkering? Wat heb je daaraan vervangen dan?

gr. Andres
Marc

Unread post by Marc »

Niets, de storing is in de computer na het uitlezen gewist en het probleem was over.
dick

Unread post by dick »

gelukkig is het probleem opgelost,
Maar in mijn ogen kan dit bij elke auto voorkomen,waarbij de startblokkering wordt opgeheven door een transponder in de sleutel zelf.
Als je het controlelampje ( bij lancialybra een rood sleuteltje met code erbij geschreven) niet uitgaat weet je dat het aan de startblokkering ligt.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”