Lybra wordt Chinees
Lybra wordt Chinees
Moet je dit eens lezen, de Lybra krijgt een 2e leven als Zotye, een Chinese auto:
http://autonieuws.autotrader.nl/newsdis ... autotrader
http://autonieuws.autotrader.nl/newsdis ... autotrader
Re: Lybra wordt Chinees
Cool. In licentie bouwen is tenminste beter dan domweg kopieren. En ze hebben daar nu KEMA keur, dus met de elektrische installatie komt het ook wel goed.
De Chineese autoindustrie kennende: Ik heb liever geen straatbeeld met allemaal ver&#@*-te half-Lybra's. Liever alleen het goede origineel, al zijn er dat maar weinig. En ook dat heeft z'n charme!
Ik vind dat ik precies genoeg Lybra´s tegen kom per dag (behalve de mijne), een waar genot!
Maar wat is men toch in hemelsnaam van plan met Lancia. Hoe kan een premium kwaliteitsmerk z´n oude projecten te grabbel gooien aan de chinese industrie.... Volgens mij gooi je dan je eigen ruiten in mocht je nl. ooit zelf naar China willen. Een chinees zegt nl. dan ; Goh die nieuwe Delta van Lancia heeft ook veel weg van een "Zotye Lybla"!!
Maar wat is men toch in hemelsnaam van plan met Lancia. Hoe kan een premium kwaliteitsmerk z´n oude projecten te grabbel gooien aan de chinese industrie.... Volgens mij gooi je dan je eigen ruiten in mocht je nl. ooit zelf naar China willen. Een chinees zegt nl. dan ; Goh die nieuwe Delta van Lancia heeft ook veel weg van een "Zotye Lybla"!!
Het is diep triest, maar die chinezen maken echt alles na waar geen pattent meer op zit. 10 jaar geleden kwamen er een paar chinezen bij ons op het terrein en kregen een rondleiding. Alleen maar foto's maken. Later bestelden ze grote orders schokdempers bij ons, zodat wij voor 10 jaar extra werk hadden. We zijn nu 10 jaar verder met als gevolg: Wij maken NU nog de onderdelen en na de zomervakantie gaan die naar China om daar in ONZE nieuwe fabriek gemonteerd te worden. Volgende stap is dat ze alle onderdelen daar gaan maken en monteren voor de hele aziatische markt. Enige voordeeltje is dat wij zelf voor drie weken naar China gaan om die gasten het te leren.
Triest maar de harde realiteit.
Triest maar de harde realiteit.
waarom zo negatief?
er wordt zoveel gemaakt in china, voor zo weinig geld en daar profiteren
wij allemaal dagelijks van. kijk om je heen en zie hoeveel 'made in china' je kan vinden.
de chinezen zijn echt niet alleen domme kopieermachines. er zitten daar heel veel, hele slimme ingenieurs, (gezien het aantal mensen dat er woont is dit een statistisch feit) met verstand van zaken.
we kunnen dus ook trots zijn dat ze de lybra als 'voorbeeld' nemen.
en als ze onder licencie mogen bouwen neem ik aan dat 'ons merk' er ook nog wat aan verdient, wat ook geen kwaad kan.
andre
er wordt zoveel gemaakt in china, voor zo weinig geld en daar profiteren
wij allemaal dagelijks van. kijk om je heen en zie hoeveel 'made in china' je kan vinden.
de chinezen zijn echt niet alleen domme kopieermachines. er zitten daar heel veel, hele slimme ingenieurs, (gezien het aantal mensen dat er woont is dit een statistisch feit) met verstand van zaken.
we kunnen dus ook trots zijn dat ze de lybra als 'voorbeeld' nemen.
en als ze onder licencie mogen bouwen neem ik aan dat 'ons merk' er ook nog wat aan verdient, wat ook geen kwaad kan.
andre
@Andre
Helemaal mee eens.
@Allemaal
Ik vind dat we dit ook niet al te serieus moeten nemen. Wij wonen hier en kunnen hier in een (exclusieve) Lancia rijden. Het is niet zo dat Lancia overgenomen is door een Chinees bedrijf en dat we hier binnenkort worden overspoeld door Lancia's made in China.
Helemaal mee eens.
@Allemaal
Ik vind dat we dit ook niet al te serieus moeten nemen. Wij wonen hier en kunnen hier in een (exclusieve) Lancia rijden. Het is niet zo dat Lancia overgenomen is door een Chinees bedrijf en dat we hier binnenkort worden overspoeld door Lancia's made in China.