Ik moet deze zomer mijn koppeling compleet laten vervangen,deze gaat behoorlijk zwaar
lybra heeft 210000 km gereden
wat gaat mij dit ongeveer kosten ?en misschien een goed adres ?
ook laat ik een vliegwiel fase 3 monteren op dat moment,auto is door squadra gechipt en dus kan er nog wat nm bij
huidige vliegwiel kan max 300 nm aan
heeft iemand hier al ervaring mee ?
ik rijdt in een lybra 1.9 jtd 2000 met ongeveer 145 pk
koppeling vervangen
Re: koppeling vervangen
Zou de koppeling lichter gaan als de olie in het systeem wordt vervangen door verse ?
remmen doet de auto wel gewoon goed.
beetje zonde om meteen de koppeling te laten vervangen als het een kwestie van olie vervangen is
remmen doet de auto wel gewoon goed.
beetje zonde om meteen de koppeling te laten vervangen als het een kwestie van olie vervangen is
Pas olie laten verversen en dat helpt inderdaad wel een stuk, maar die koppeling gaat zowiezo redelijk zwaar (vergeleken met andere auto's).
Koppeling bij Fiat/Lancia dealer laten vervangen kost 1350 euro
zijn dit normale prijzen of kan het goedkoper ?
zijn dit normale prijzen of kan het goedkoper ?
Ik vind het een behoorlijke prijs.
De koppeling kompleet vervangen van mijn fiat Brava 19 jtd heeft mij 440,-- euro gekost.
Dit is nagenoeg dezelfde motor en versnellingsbak, ik had ook nog een prijs opgevraagd bij mijn Fiat dealer (Roessink) en die was maar iets duurder.
succes
Frans
Ik vindt 440 euro zeer weinig
Is dit alleen materiaal of ook met arbeidsloon ?
Is ook de complete koppeling vervangen ?(plaat ,drukgroep,lager)
En waar heb je het dan laten doen,want de garage vertelde mij dat ze er wel minstens een uur of 10 mee bezig zouden zijn (a 60 euro ex per uur)
Is dit alleen materiaal of ook met arbeidsloon ?
Is ook de complete koppeling vervangen ?(plaat ,drukgroep,lager)
En waar heb je het dan laten doen,want de garage vertelde mij dat ze er wel minstens een uur of 10 mee bezig zouden zijn (a 60 euro ex per uur)
Dit was inderdaad de complete koppeling, materiaal was iets van 270,--.
Ik zou gewoon rondbellen en diverse prijzen opvragen.
Ik zou gewoon rondbellen en diverse prijzen opvragen.
Bij mijn Lybra 1.9 JTD is onlangs de complete koppeling vervangen (na ongeveer 290.000km!!) voor ongeveer 750 euro. Dit was net voordat ik 'm kocht. Weet niet 100% zeker of deze prijs incl. montage was, maar dat lijkt me toch van wel.
Dit was bij Auto Italia in Deurne. Kleine garage gerunt door een ex-chef werkplaats van een Lancia dealer. Ik kom hier al jaren met verschillende Lancia's. (Thema/Kappa/Delta/Lybra)
Zie www.autoitalia.biz voor meer info.
Groetjes,
Frank
Dit was bij Auto Italia in Deurne. Kleine garage gerunt door een ex-chef werkplaats van een Lancia dealer. Ik kom hier al jaren met verschillende Lancia's. (Thema/Kappa/Delta/Lybra)
Zie www.autoitalia.biz voor meer info.
Groetjes,
Frank
een nieuwe koplings setje kost 188 euro en is niet zon groot probleem om te vervangen. wat wel veel werk is is het vervangen van het vliegwiel. men spreekt over een hele dag werk.