onderdeel electr raam """" SPOEDJE"""" DEEL2

Discussie en vraagbaak over Lybra
charl

onderdeel electr raam """" SPOEDJE"""" DEEL2

Unread post by charl »

weet iemand hoe ik deze moet monteren tussen de kabel uiteinden

zal wel een speciale manier zijn help
jos

Re: onderdeel electr raam """" SPOEDJE"""" DEEL2

Unread post by jos »

Het beste kun je de kabel eerste van de spoeltjes halen, het blokje monteren en dan met heeeeeeel veel kracht en een paar schroevendraaiers de kabel weer over de spoeltjes trekken.

IS even proberen, maar als je het door hebt is de tweede zo gepiept.

Succes
Dick Hengeveld

Re: onderdeel electr raam """" SPOEDJE"""" DEEL2

Unread post by Dick Hengeveld »

Ben ik afgelopen weekend ook mee in de weer geweest. Glijstift was gebroken van mijn rechter voorportier, kabels waren vervolgens in het huis van de raammechaniek terecht gekomen. Ik heb de hele mechaniek eruit gehaald (5 boutjes). Vervolgens buiten de auto de kabels en de glijstijft opnieuw in de mechaniek gemonteerd. De glijstift kun je zowel voor de linker als rechter portier gebruiken, kwestie van omdraaien en eventueel klipje van glijstift los knippen. Vervolgens kun je de hele mechaniek in zijn geheel weer terugplaatsen. Nog wel even de glijstift door de ruit steken en het klipje vastzetten (gaat het makkelijkst als de glijstift laag staat).
Kosten EUR 2,24 voor een nieuw glijstiftje (Firma Tuynder). Bij mijn dealer hadden ze waarschijnlijk de raammechaniek vervangen. Was ik waarschijnlijk +/- EUR 200,00 kwijt geweest. Als je door hebt hoe het werkt is het prima zelft te doen.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”