Weigerende ruitenwisser

Discussie en vraagbaak over Lybra
J de Jager

Weigerende ruitenwisser

Unread post by J de Jager »

Hallo,

Ik heb sinds kort een weigerende ruitenwisser voor. Ik hoor wel iets schakelen voor bij de voorruit maar de ruitenwisser komt niet in beweging. Het kan ook ineens weer goed zijn. Soms wil de ruitenwisser ook wel eens langzaam teruglopen net alsof het zwaar gaat of er te weinig spanning is. Heb het volgende al gecheckt.
Boordspanning
Zekering
Bekabeling

Heb zojuist de afdekkap bij de wissers los gehad en daaronder zit de ruitenwissermotor en een kastje met een grote stekker erop. Weet iemand of in dit kastje de regeling zit van de ruitenwisser?
En zijn er misschien nog meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt?
Frank

Re: Weigerende ruitenwisser

Unread post by Frank »

Probeer 't volgende eens: Zet de ruitenwissers aan en tik met een hamer (lapje ertussen) op de motor van de ruitenwisser. Misschien zijn 't de koolborstels...Verbetering moet meteen zichtbaar zijn.

Succes!
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

Volgens mij was er verderop in het forum al een topic over geweest, maar ik heb verder weinig verstand van lybra's
J de Jager

@ Giancarlo: Ga sowiezo even zoeken op het forum. Bedankt

@ Frank: zitten er dan koolborstels in de motor? Ik dacht dat het gewoon een gelijkstroommotor is zonder borstels. Zou wel de aard van de klachten kunnen verklaren. Dat er op zo'n moment te weinig stroom kan lopen om de wissers in beweging te brengen.
Frank

Unread post by Frank »

Haha, ik heb eigenlijk geen idee. Maar bij mijn Peugeot 405 uit een grijs verleden was dit wel het geval.....vandaar.
J de Jager

Klopt, maar volgens mij zijn de tegenwoordige motoren borstelloos. Heb nu in ieder geval de voorruit ingesmeerd met Rain X zodat ik rustig aan het probleem kan werken.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”