Als ik de auto wil starten, dan blijft het rode lampje op dashbord branden. volgens handleiding leest de motor de code van de sleutel niet. Na een paar keer doet hij het wel. (de portierdeuren gaan wel open.) Is batterijtje soms aan vervanging toe ?? is de sleutel kapot ??of is er wat anders aan de hand ??. Wie weet er raad ??
met vriendelijke groet ,
Arnold
startblokkering/codecontactsleutel Lybra SW bj 2000
Re: startblokkering/codecontactsleutel Lybra SW bj 2000
Hoi Arnold,
Ik had vorige week het zelfde probleem met mijn Lybra. Ook bij mijn tweede sleutel (heb je de tweede sleutel ook uitgetest?). Het batterijtje is goed als de sleutel knippert bij het indrukken van de portiervergrendeling of kofferbak. Het lijkt er bij mij op dat de computer van de auto de code dus niet altijd dedecteerd.
Ik ben ook benieuwd of er een oplossing voor handen is.
Groet,
Ronald
Ik had vorige week het zelfde probleem met mijn Lybra. Ook bij mijn tweede sleutel (heb je de tweede sleutel ook uitgetest?). Het batterijtje is goed als de sleutel knippert bij het indrukken van de portiervergrendeling of kofferbak. Het lijkt er bij mij op dat de computer van de auto de code dus niet altijd dedecteerd.
Ik ben ook benieuwd of er een oplossing voor handen is.
Groet,
Ronald
Ik heb dat probleem al jaren met mijn Lybra. Volgens de garage is het de lezer in (rond, naast?) het contactslot die de code van de sleutel niet goed uitleest. Het ligt dus niet aan de sleutel. Die lezer is te vervangen, kost natuurlijk geld.
Bij mij komt het af en toe voor. Even de sleutel er uit halen, even andersom er in, of gewoon even wachten. Ik heb altijd nog gewoon weer kunnen starten, dus niet de noodzaak gehad om het te laten repareren. Vooral bij warme zomerdagen komt het bij mij vaker voor.
Bij mij komt het af en toe voor. Even de sleutel er uit halen, even andersom er in, of gewoon even wachten. Ik heb altijd nog gewoon weer kunnen starten, dus niet de noodzaak gehad om het te laten repareren. Vooral bij warme zomerdagen komt het bij mij vaker voor.
Om je contactslot zit een ronde antenne die het signaal van de sleutel ontvangt. Deze wil wel eens kapot gaan met als gevolg slecht contact of helemaal niks meer. Zou hem wel vervangen aangezien je de auto niet meer aan de praat krijgt als hij er echt mee stopt.