inbouwhandleiding RP NAV 200 gevraagd

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dick

inbouwhandleiding RP NAV 200 gevraagd

Unread post by Dick »

Ik heb een paar Magneti Marelli/Tec Mobile RP NAV 200's op de kop getikt, en ik wil er een inbouwen in m'n Lybra 1.8. Er zitten wel gebruikershandleidingen bij maar geen inbouwhandleiding.
Wie o wie kan me daaraan helpen?
Er zit bij die dingen overigens een apart LCD schermpje waar zo te zien ook de sensor voor de afstandsbediening in zit, dus ik zal een apart sensorkastje nodig hebben voor de remote. Is dat ergens los te koop ?
Andere ervaringen en tips zijn natuurlijk ook zeer welkom...
Michel

Re: inbouwhandleiding RP NAV 200 gevraagd

Unread post by Michel »

Hallo Dick,
Je hebt een CAV-LYB kabelboom nodig om aan te kunnen sluiten op het scherm. Naast casettedeck zit infrarood-oog, is voorbereid. Kabelboom kost ca. 200 euro, verkrijgbaar bij Magneti Marelli in Veldhoven (als ze nog bestaan) of naders OSB in Beesd. Met deze kabelboom heb je gelijk het inbouwschema. Let wel, niet alle NAV-200's doen het in combinatie met het ICS. Ik ben er nooit achter kunnen komen wat de reden hiervan is. Aangezien ik mijn Lybra verkocht heb, heb ik ook alle documentatie weggegooid.
Succes!

Mvg
Michel
Ron

Unread post by Ron »

Op clublybra.it staat een inbouwhandleiding in PDF formaat. Dit is de link: http://www.clublybra.it/documenti/navig ... tibile.pdf

Bij mij komt het Acrobat bestand niet goed binnen, ik zie alleen maar pagina 7 en voor 1-6 krijg ik een foutmelding. Kan natuurlijk aan mijn PC liggen.

Het hele verhaal is natuurlijk wel in 't Italiaans....
Dick

Unread post by Dick »

Iedereen bedankt, ik heb inmiddels voldoende info wat inbouw betreft, behalve de layout van CONN1 van de CD spelert (zie recentere vraag op dit forum).
Zodra ik die binnen heb gaat het project van start... Mocht het allemaal lukken: ik heb twee van die complete Magneti Marelli navigatie inbouwkits (nu nog even één voor de breek...), maak ik graag iemand happy met de andere kit + ervaringsrapport - een hoop details zoals stekkertjes etc blijkt nu al nergens meer te krijgen dus dat laatste is wel nodig... ;-)

Overigens: ik heb een Grundig ICS, waarvan sommigen beweren dat daar geen navigatie mee ingebouwd kan worden. Klopt volgens velen niet -, dat kan wel, vergt alleen iets creatiever gesleutel.
Stay tuned!

Dick
Dick Heijne

Unread post by Dick Heijne »

Het spul is ingebouwd en werkt, op de audio na. Doordat die 2x8 pin RP-NAV200 connector nergens te krijgen is wordt het pielen met losse draadjes maar daar hou ik niet van. Desnoods boor ik een gewoon din chassisdeel of iets anders 4-pin bijdehands in de zijkant van die nav ofzo. Ik zie wel. Pinlayout heb ik wel experimenteel uitgevist en getest.
Een sport op zich is het slopen van het interieur. Daar maak je snel brokken mee, zoals ik tot m'n spijt heb ontdekt. Maar nu weet ik in ieder geval wel hoe het zit ;) Vandaag of morgen even langs de sloop dus, dorpeltje halen.
Maar goed, wel gaaf hoor, een heel ander gezicht zo, op je display ;-) en nog handig ook! Nu die wijsneus nog even laten meekletsen, dan ben ik helemaal blij.

Dick
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”