Ruitenwisser

Discussie en vraagbaak over Lybra
Marco Verduijn

Ruitenwisser

Unread post by Marco Verduijn »

Wie kan mij helpen, wanneer ik de ruitenwisser op interval of handmatig zet blijft hij regelmatig "hangen". Hierbij blijft hij voor +- 10 sec stilstaan midden op de voorruit. Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

Mvg

Marco Verduijn
Marc

Re: Ruitenwisser

Unread post by Marc »

Bij mij blijft hij ook soms staan op de voorruit, maar als ik de handle even op een andere stand zet gaat hij het gewoon weer doen.
Jan

Unread post by Jan »

Dit is waarschijnlijk een Lybra van de eerste serie, 1999, die ruitenwisser motoren van Magneto marelli waren bekend om dit probleem, probeer op de sloop een ruitenwissermotor van het merk Denso van en 2e of latere serie die zijn beter en hebben dit probleem niet. Je kan proberen het tandwielkastje open te maken en de contacten beter aan te drukken en schoon te maken, bij mij hielp het een paar maanden maar dan was dat irritante gedoe er weer, totdat iemand mij vertelde van die latere series, een motor gevonden uit een 2002 Lybra, daar zat een plaatje op van Magneto Marelli maar daaronder was duidelijk de naam Denso (Japs) te zien.
Succes Jan
Marco Verduijn

Unread post by Marco Verduijn »

Jan,

Bedankt ik ga op zoek!

Marco.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Beste Lybrarijders:

Dit is een gekend probleem en er is door Lancia zelf een bijwerkingsoperatie op voorzien:
misschien is dit nog niet op jullie wagen uitgevoerd.
Contacteer hiervoor jullie dealer, hij zal je (hopelijk) (en hopelijk ook gratis)uit de nood helpen.

Deze bijwerkingsoperatie is ondertussen al wel een dikke 5jaar oud, dus het kan zijn dat deze ondertussen 'vervallen' is....

Als mijn geheugen me niet in de steek laat moet er ander vet in de motor: het huidige vet onderbreekt de contactjes van de koperbaantjes.
En als ik me niet vergis is hier (of het dedraforum) al een 'draadje' over geweest met extra info hieromtrent.

Dus effe de zoekmachine in gang trappen van dit forum!

Succes

Bart
Jan

Unread post by Jan »

Hallo Bart,

Deze bijwerkings operatie was bij mijn 1.9jtd, al in 2000/2001 uitgevoerd ong 1 jaar na aankoop (1999), maar op een gegeven moment kon ik iedere week die operatie (laten) uitvoeren, dealer adviseerde een nieuwe te kopen dat was in 2002, maar de prijs vond ik toen nogal hoog, dus zelf de methode afgekeken en met wisselend succes uitgevoerd. Ik vond een 2ehands Denso motor die gemonteerd probleem over.
groeten Jan
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Hmmmm

Blijkbaar had je dealer waardeloos vet of wist hij niet juist wat er juist gebeuren moest lijkt me.

Ik heb het 'in den tijd' gedaan bij mijn Dedra en het ding bleef het doen.

Nuja, het probleem is opgelost, maar niet volgens de 'lanciaprocedure' blijkbaar.

NiponDenso bij alle goden, een japans motorke....... *hele diepe zucht* ;-)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”