Airbag computer vol

Discussie en vraagbaak over Lybra
Guido

Airbag computer vol

Unread post by Guido »

L.S.,

Nadat mijn accu van mijn Lybra 1.8 uit 2000 was leeggelopen ik de auto heb aangeduwd staat mijn airbaglampje permanent aan. Bij lancia garage Franke in Wassenaar vertelden ze dat de computer vol was en dat er dus een nieuwe in moest a veel euro's. Het lijkt me nogal een vreemd iets dat de airbagcomputer vol kan zijn en dat ze dat niet kunnen wissen/resetten. Lancia garage de wit in Leiden zei overigens dat de computer is doorgebrand.

Ik kan op het forum wel een aantal posts vinden over loszittende stekkers e.d. maar vroeg me af of iemand het verhaal van de dealer kan ontkennen of bevestigen? Heeft het zin om nog een dealer ernaar te laten kijken?

Groet en bij voorbaat dank, Guido
albert

Re: Airbag computer vol

Unread post by albert »

Ook mijnairbag lampje bleef branden na een lage accu spanning.
Resetten bij de dealer lukte niet .
Aan de computer bij de dealer bleek de aansturing van de airbag kapot , w.s dezelfde als jij bedoelt.
reparatie koste ongeveer 400 euro.
Zonder computer heb je geen airbags.
Wij hebben het onderdeel laten vervangen.

Albert
Robert-Jan

Unread post by Robert-Jan »

Ik ben laatst naar een Lybra gaan kijken bij een autobedrijf in De Meern. Tot mijn verrassing vond ik het ANWB-pasje van de vorige eigenaar. Ik heb hem gebeld om wat informatie over de auto te vragen.

Hij kwam met hetzelfde verhaal: de accu was vervangen en nu bleef het lampje van de airbags branden. De garage had aangegeven dat de airbags het wel zouden doen, maar om het lampje weer uit te krijgen moest er een bepaalde resetprocedure van de cmputer plaatsvinden: kosten € 250,- Aangezien hij de auto ging inruilen heeft hij dat niet laten doen.

Niet 100% betrouwbaar, maar toch wat feedback.

Met groet, Robert-Jan
albert

Unread post by albert »

Ik heb de computer eerder al eens laten resetten.
Dat is toen probleemloos en zonder kosten gedaan.
De nieuwe was zo duur omdat het om de side airbags gaat

Albert
Guido

Unread post by Guido »

Hoi Albert,

Ik begrijp uit je eerste reactie dat dit resetten geen effect had. Klopt dat?

Groeten Guido
albert

Unread post by albert »

Eerder wel maar afgelopen keer is het resetten mislukt .
Aan de computer bij de dealer bleek het apparaat stuk en is het vervangen.

Albert
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”