verwarming

Discussie en vraagbaak over Lybra
Maurice

verwarming

Unread post by Maurice »

Hallo,

Vandaag problemen met mijn verwarming de aanjager viel plotseling uit en vervolgens een brandlucht + rookontwikkeling heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt ! en zoja wat denk je dat het probleem is en eventuele kosten ?

Greetz
Marc

Re: verwarming

Unread post by Marc »

Ik denk dat je radiatorkachel kaopot is.Waarschijnlijk is de rookontwikkeling geen rook maar koelvloeistof dat verneveld word en door de ventilatieroosters naar binnen gaat. Als dit het geval is heb een aardige strop, want dit is een zeer prijzig klusje van rond de 500 euro.
Ik hoop dus dat het wat anders is voor je, maar mij klinkt dit erg bekend in de oren, want ik heb dit zelf ook gehad. Bij mij viel het gelukkig nog in de garantie.

Marc.
Maurice

Unread post by Maurice »

bedankt voor je reactie,

ik hoop ook dat het iets anders is de rook kwam niet via de ventilatierooster maar vanonder bij de stuurkolom vandaan !
Marc

Unread post by Marc »

dan is het inderdaad iets anders.
Veel succes ermee.

Marc
Vincenzo

Unread post by Vincenzo »

Er zal oververhitting zijn ontstaan aan de bekabeling bij de stuurkolom, waardoor de kabelmantel is gaan smelten. Alleen een inspectie van de schade kan zicht geven op de kosten voor reparatie.
Maurice

Unread post by Maurice »

Hallo,

Het probleem is inmiddels verholpen, de kachelmotor was doorgebrand deze is inmiddels vervangen ,kosten 200 euro bij de dealer !

greetz
Ehrenhard

Unread post by Ehrenhard »

119 ex bij tuynder.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”