Hier is al veel over geschreven op dit forum.
Hierbij kwam naar voren dat de airco wordt uitgeschakeld als de temperatuur beneden de 4 graden zakt.
Heeft er al eens iemand geprobeerd om de temp op LO zetten de eerste paar minuten, wellicht slaat de airco dan wel aan.
Ook kun je misschien wel de tempsensor voor de gek houden ( door er een weerstandje voor te plaatsen )
op die manier geeft ie enkele graden meer aan.... maar dan doet de airco het misschien wel.
Heeft dit iemand toevallig al eens geprobeerd.
Ontwasemen
Re: Ontwasemen
Lijkt me niet zo verstandig. De airco wordt niet zonder reden uitgeschakeld. Bij een te lage temperatuur werkt het principe van condenseren en verdampen niet meer. Weet niet of de pomp dat wel zo lekker vind mocht het je lukken hem aan de praat te krijgen.
Groetjes Johannes
Groetjes Johannes
Mee eens.
Mijn ervaring met dit weer (bij de oudere types) is om de airco helemaal niet te gebruiken (al is het voor het systeem wel goed om het eens in de 2 weken even aan te zetten). Het water wat aan de lucht wordt onttrokken, blijft in het systeem zitten. Als je dus 's middags bij 6 °C je airco aan hebt staan en je de volgende morgen bij 0 °C de motor start, blaast ie het vocht weer in de auto, want de airco doet het vanwege de temperatuur niet.
Ik zet bij koud weer 's morgens de kachel (het luchtverversingssysteem) helemaal uit. Pas wanneer de motor op temperatuur begint te komen, zet ik de kachel weer aan. Wat je dan ook ziet is dat de ramen eerst weer beslaan, als er nog vocht in het systeem zit als ik bij de vorige rit de airco aan heb gehad.
Heeft iemand een idee waar dat vocht zich ophoopt? Ik zou daar graag een gaatje in willen boren met een slangetje naar buiten. Volgens mij is dat namelijk het probleem met de oudere types.
Oh ja, standaard een theedoek bij de hand is wel zo handig.
Mijn ervaring met dit weer (bij de oudere types) is om de airco helemaal niet te gebruiken (al is het voor het systeem wel goed om het eens in de 2 weken even aan te zetten). Het water wat aan de lucht wordt onttrokken, blijft in het systeem zitten. Als je dus 's middags bij 6 °C je airco aan hebt staan en je de volgende morgen bij 0 °C de motor start, blaast ie het vocht weer in de auto, want de airco doet het vanwege de temperatuur niet.
Ik zet bij koud weer 's morgens de kachel (het luchtverversingssysteem) helemaal uit. Pas wanneer de motor op temperatuur begint te komen, zet ik de kachel weer aan. Wat je dan ook ziet is dat de ramen eerst weer beslaan, als er nog vocht in het systeem zit als ik bij de vorige rit de airco aan heb gehad.
Heeft iemand een idee waar dat vocht zich ophoopt? Ik zou daar graag een gaatje in willen boren met een slangetje naar buiten. Volgens mij is dat namelijk het probleem met de oudere types.
Oh ja, standaard een theedoek bij de hand is wel zo handig.
waarom wordt bij de Lybra de airco uitgeschakeld rond 3°, met alle vervelende gevolgen, en kan bij andere wagens (merken) dit gewoon blijven funktioneren met een veilige koudstart tot gevolg ?
Wordt de airco bij de andere merken ook niet uitgeschakeld beneden een bepaalde temperatuur?
Je kan de airco toch gewoon op een hogere warmtestand zetten. Binnen 5 minuten is alles bij weggetrokken, dus absoluut geen probleem.
Tevens lukt het ook met de knop max. naast het display en de achteruitverwarming.
Marc
Tevens lukt het ook met de knop max. naast het display en de achteruitverwarming.
Marc