Beste forumbezoekers,
Mijn Lybra is voorzien van een standaard geluidsinstallatie en ik vraag mij af of ik hierop eenvoudig de subwoofer (met versterker) van de luxere bose installatie kan aansluiten.
Dezelfde vraag ook voor cruiscontrol, heb ik nu niet, maar is deze ook achteraf in te bouwen?
De bovenstaande onderdelen zitten namelijk in een lybra die bij mij in de buurt op de sloop staat.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie.
subwoofer en cruiscontrol
Re: subwoofer en cruiscontrol
Hallo Frans,
wat de subwoofer betreft weet ik niet, maar volgens mij is de cruise control voorbereid en hoef je alleen een bedieningspookje te hebben. Er zit als het goed is een losse stekker bij je stuurkolom als je de onderste kap weghaalt. Daar kan je het pookje op aansluiten. het pookje komt aan de linker kant van het stuur, dus de stekker zal daar ook wel ergens zitten.
Heb ik een vraag voor jou, die lybra op de sloperij is dat een SW of een sedan. En wat voor motorversie, jaartal etc.
Ik ben namelijk op zoek naar de bagagenetjes in de zijpanelen van de achterbak in een SW. Die zitten er bij mij niet in. De uitsparingen zitten er wel, maar de netjes zitten in de latere modellen niet altijd.
Waar is die sloperij?
gr. Rojan
wat de subwoofer betreft weet ik niet, maar volgens mij is de cruise control voorbereid en hoef je alleen een bedieningspookje te hebben. Er zit als het goed is een losse stekker bij je stuurkolom als je de onderste kap weghaalt. Daar kan je het pookje op aansluiten. het pookje komt aan de linker kant van het stuur, dus de stekker zal daar ook wel ergens zitten.
Heb ik een vraag voor jou, die lybra op de sloperij is dat een SW of een sedan. En wat voor motorversie, jaartal etc.
Ik ben namelijk op zoek naar de bagagenetjes in de zijpanelen van de achterbak in een SW. Die zitten er bij mij niet in. De uitsparingen zitten er wel, maar de netjes zitten in de latere modellen niet altijd.
Waar is die sloperij?
gr. Rojan
"Pookje" is volgens mij niet los maar compleet met stuur schakelaars en le moet ook een scakelaar hebben hoor je koppeling en rempedaal ,.
Latere Lybra hadden cruise control dus, uitvoeringen met gasklep zonder kabel
helaas is dit niet zomaar over te zetten want hebben ook andere motormanagement
Groetjes Alessandro
Latere Lybra hadden cruise control dus, uitvoeringen met gasklep zonder kabel
helaas is dit niet zomaar over te zetten want hebben ook andere motormanagement
Groetjes Alessandro
Rojan, heeft in dit geval gelijk.
Heb het pookje van de slooplybra gedemonteerd, losse stekker in stuurkolom van mijn lybra opgezocht,
gemonteerd en aangesloten.
Heeft totaal nog geen half uurtje arbeid gekost.
werk perfect.
Groetjes
Heb het pookje van de slooplybra gedemonteerd, losse stekker in stuurkolom van mijn lybra opgezocht,
gemonteerd en aangesloten.
Heeft totaal nog geen half uurtje arbeid gekost.
werk perfect.
Groetjes
Dus als ik het goed begrijp zit er een complete cruise control standaard in de lybra, alleen missen wij het "pookje".....
Ik heb een tijdje geleden contact gehad met een lancia garage om na te vragen of het mogelijk was en wat het zou kosten om er achteraf een cruise control in te laten bouwen.
Zij antwoorde dat er een complete servounit ingebouwd zou moeten worden en dat dit een dag werk is en zeker € 600,- zou kosten.
Dus Frans, jij hebt dmv het aansluiten van het "pookje" een goed werkende cruise control???
Van welk jaar is jouw lybra, de mijne is een 1.9 diesel, het model "tot" 2001.
Ik ben benieuwd.
Ik heb een tijdje geleden contact gehad met een lancia garage om na te vragen of het mogelijk was en wat het zou kosten om er achteraf een cruise control in te laten bouwen.
Zij antwoorde dat er een complete servounit ingebouwd zou moeten worden en dat dit een dag werk is en zeker € 600,- zou kosten.
Dus Frans, jij hebt dmv het aansluiten van het "pookje" een goed werkende cruise control???
Van welk jaar is jouw lybra, de mijne is een 1.9 diesel, het model "tot" 2001.
Ik ben benieuwd.
Mijn Lybra is een diesel, model vanaf 2001.
Ik was voor 35 euro klaar.
Ik denk dat je vrij eenvoudig kan zien of jouw Lybra geschikt is door de 3 schroefjes van de afdekkap aan de onderzijde van de stuurkolom los te maken en dan op zoek te gaan naar een loze (witte) stekker ingepakt in een soort foamachtige grijze tape.
Als deze stekker aanwezig is dan is waarschijnlijk deze Lybra ook voorbereid.
succes,
Ik was voor 35 euro klaar.
Ik denk dat je vrij eenvoudig kan zien of jouw Lybra geschikt is door de 3 schroefjes van de afdekkap aan de onderzijde van de stuurkolom los te maken en dan op zoek te gaan naar een loze (witte) stekker ingepakt in een soort foamachtige grijze tape.
Als deze stekker aanwezig is dan is waarschijnlijk deze Lybra ook voorbereid.
succes,
Dit is interresant!
Zal mijn auto ook eens bekijken.....tis een benzine 1.8 uit 2002 zonder cruise control
Gaat dit ook zo 'makelijk' met navigatie? die heb ik standaard ook niet.
Groet,
andre
Zal mijn auto ook eens bekijken.....tis een benzine 1.8 uit 2002 zonder cruise control
Gaat dit ook zo 'makelijk' met navigatie? die heb ik standaard ook niet.
Groet,
andre
Andre,
Heb je nog gekeken of het stekkertje er bij jou ook zit.
Ik heb van mijn garage begrepen dat de 1.8 uitvoering vanaf medio 2001 voorzien is van een electronisch gaspendaal. Het zou dus kunnen kloppen dat een pookje toe voegen het enige is dat je moet doen om een CC in te bouwen.
Waar kan ik aan een pookje komen?
Groeten,
Frank
Heb je nog gekeken of het stekkertje er bij jou ook zit.
Ik heb van mijn garage begrepen dat de 1.8 uitvoering vanaf medio 2001 voorzien is van een electronisch gaspendaal. Het zou dus kunnen kloppen dat een pookje toe voegen het enige is dat je moet doen om een CC in te bouwen.
Waar kan ik aan een pookje komen?
Groeten,
Frank