Als ik, vooral in een hogere versnelling, gas geef komt er een behoorlijke witte rookpluim uit de uitlaat.
Kan iemand mij verder helpen waar dit aan kan liggen.
Witte rook
Re: Witte rook
Het is een 1.9 jtd. Zou het de EGR klep kunnen zijn die blijft hangen?????
Ik zou zowieso beginnen met het afsluiten van de EGR klep, stekker eruit, dichte pakking ertussen en klaar is Kees.
Mijn jtd rookte nadien niet meer, maar dit was meer zwarte rook en mijn diesel is ook wat getuned. Ik hoop niet dat het koelwater is, heb je het niveau van koelvloeistof bijgehouden?
succes.
Mijn jtd rookte nadien niet meer, maar dit was meer zwarte rook en mijn diesel is ook wat getuned. Ik hoop niet dat het koelwater is, heb je het niveau van koelvloeistof bijgehouden?
succes.
Aah een diesel!
Kan naast koelvloeistof ook onverbrande diesel zijn! Dat geeft ook witte rook.
Dit kan veroorzaakt worden door een dieselpomp die niet op tijd staat; dus timing af (laten) stellen.
Heb je tijdens het rijden buiten het roken ook nog vermogens verlies?
Ziet je koelvloeistof mooi helder of zit er olie door?
Kan naast koelvloeistof ook onverbrande diesel zijn! Dat geeft ook witte rook.
Dit kan veroorzaakt worden door een dieselpomp die niet op tijd staat; dus timing af (laten) stellen.
Heb je tijdens het rijden buiten het roken ook nog vermogens verlies?
Ziet je koelvloeistof mooi helder of zit er olie door?
NIveau koelwater is wel wat gezakt. Maar volgens mij niet schrikbarend. 1 maal per jaar bijvullen is toch normaal, of vergis ik me dan.
pomp tijming kan het niet zijn want de tijming word door de injectie computer geregeld en is niet af te stellen is het niet condens rook van je uitlaat wat je ziet?
Condens zou duiden op koude motor, lekker op het gas (niet aan te raden) en de rook is verdwenen bij warme motor....
Dan hoeft er hier toch geen vraag gesteld te worden....
Ben benieuwd naar wat het nou is/was.
groet
Dan hoeft er hier toch geen vraag gesteld te worden....

Ben benieuwd naar wat het nou is/was.
groet