welk navigatie systeem zit er in mijn lybra??

Discussie en vraagbaak over Lybra
Robert Jan Drost

welk navigatie systeem zit er in mijn lybra??

Unread post by Robert Jan Drost »

Ben op mijn zoektocht naar nieuwe originele NAVTEQ cd-rom's voor mijn navi in de lybra gestuit op de volgende vraag.
Verkoper vraagt mij welk systeem er in mijn Lybra zit??
Huh... bij mijn weten is er maar één systeem, enfin, een vraag voor het forum dacht ik zo.
Ik heb een 07-2000 Lybra 1.9 jtd SW met fabrieksaf Bose, Navigatie en ingebouwde telefoon.
Dus ook het numerieke gedeelte naast het afleesscherm....
Weet iemand welk systeem er bedoeld word??

Alvast bedankt.
Ron

Re: welk navigatie systeem zit er in mijn lybra??

Unread post by Ron »

Hallo Robert Jan,

Voor de Lybra bestaan er 2 navigatiesystemen:

G2, het oude systeem dat tot begin 2001 ingebouwd werd. Voor dit systeem zijn geen updates meer te krijgen, en
G3, het huidige systeem, ingebouwd vanaf circa 2001. Hiervoor verschijnen nog regelmatig (dure) updates.

Gezien het bouwjaar van jouw Lybra zit er waarschijnlijk een G2 systeem in. Om uit te vinden welk navigatie systeem je hebt kun je het volgende doen:

Knop Navi indrukken om het navigatie systeem te activeren, draaitoets rechts langer dan 3 seconden ingedrukt houden. Er verschijnt een menu met de Software versie. Zie je LAIExxx = G2, LANAxxx= G3.

Succes!

Ron
Robert Jan Drost

Thanx Ron!!

Is het overigens mogelijk om van G2 naar G3 om te bouwen...?
Ron

Unread post by Ron »

Ja dat schijnt mogelijk te zijn maar is belachelijk duur. Er wordt dan achterin een nieuwe CD ROM speler voor het navigatie systeem gemonteerd die ook de rekenunit bevat (het ICS zorgt alleen voor aansturing). Kosten meer dan 1000 euro. Bovendien zijn de CD updates behoorlijk aan de prijs.

Voor dat bedrag koop je tegenwoordig makkelijk een los navigatie systeem als een Tomtom. Die hebben ook nog eens het voordeel dat kaartmateriaal beter (legaal dan wel illegaal) beschikbaar is. Toegegeven, een ingebouwd systeem ziet er beter uit maar die prijs he...

Als je van knutselen houdt kun je ook een kijken op www.clublybra.it. Daar staat beschreven hoe je een ander navi systeem kunt inbouwen (ik geloof Magneta Marelli of zoiets). Die site is trouwens wel in het Italiaans!

In mijn Lybra zit al het G3 systeem maar als ik G2 had en toch wilde navigeren ging ik voor een Tomtom.

Groeten,

Ron
Robert Jan Drost

Bedankt voor de spoedige reactie. Heb de aanwijzing opgevolgt Ron....maar krijg niet de gewenste susteemcode in beeld.... maar heb wel het idee dat er een g2 inzit.
Het zelf knutselen heb ik al eens zitten bekijken op die italiaanse site....
1000,- euries is zeker voor een nieuw systeem...?
Er worden weleens op ebay tweedehandse systemen aangeboden..

Goed weekend

Robert Jan
twin

Unread post by twin »

Het lukte mij eerst ook niet, maar toen heb ik op MAIN gedrukt en toen de rechter draaiknop ingedrukt gehouden, toen kwam het tevoorschijn.
Ik heb zelf G3
Heeft iemand (tegen betaling natuurlijk) een kopie van de laatste update
Hans

Unread post by Hans »

Als je een G3 navigatieupdate wilt hebben heb ik heel europa voor je versie 2006/2007. Per land vraag ik 15 euro( zijn nieuw rond de 140 a 150 euro)

Groetjes ,

Hans
Haddad

Unread post by Haddad »

Hallo allemaal.

Hans, ik heb intresse in een navigatieupdate maar jouw emailadres werkt niet, zou
je zo vriendelijk willen zijn contact met mij op te nemen?
bij voorbaat dank.

Gegroet Lybra rijders,
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”